in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

45

۰۹ مرداد ۱۳۹۶

جواز دخول در ازدواج با دختر نابالغ کمتر از 9 سال!!(18+)

امیدوارم با رعایت محدودیت سنی ،این یادداشت مطالعه شود تا حقی بر گردن نویسنده باقی نماند 

تولید شده در سایت ندای شیعه

 

یکی از این بهانه های وهابیون ، فتوای امام خمینی (ره) در مورد جواز استمتاع با صغیره است که بارها و بارها به شبهه آن پاسخ داده شده، و برای جلوگیری از اطاله کلام فقط یکی از پاسخ های مناسب در مورد این نظر فقهی را به نمایش میگذاریم

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa12855

اما جالب است بدانید، در کلام بزرگان اهل سنت و در کتب اصلی فقهی ایشان مثل "الفتاوی الهندیه" و ... جواز برای استمتاعاتی از جمله دخول! به دختر کمتر از 9 سال وجود دارد!

که آن ها را بترتیب از سایت "اسلام وب" از بزرگترین سایت های مورد قبول وهابیت میخوانیم

وأما المسألة الثانية: وهي مسألة وطء الصغيرة أو الدخول بها، فقد نص أكثر أهل العلم على أن الصِّغَر الذي لا تطيق معه الوطء، مانع من موانع تسليمها لزوجها، ووافقهم الحنابلة في من لم تبلغ تسع سنين

و اما موضوع دوم: دخول به دختر صغیره است که اکثر اهل علم نداشتن توانایی برای آن را مانع برای آن میدانند و حنابله با آن ها در این موضوع برای دختر زیر نه سال موافق اند

قال النووي: أما وقت زفاف الصغيرة المزوجة والدخول بها، فإن اتفق الزوج والولي على شيء لا ضرر فيه على الصغيرة عمل به. وإن اختلفا فقال أحمد وأبو عبيد: تجبر على ذلك بنت تسع سنين دون غيرها. وقال مالك والشافعي وأبو حنيفة: حد ذلك أن تطيق الجماع. ويختلف ذلك باختلافهن ولا يضبط بسن. وهذا هو الصحيح. اهـ

نووی:وقت زفاف دختر صغیره و دخول به او، اگر همسر و پدر او بر این اتفاق نظر داشته باشند که ضرری به دختر نمیرسد ، اشکالی نیست. و اگر اختلاف داشتند ، احمد و ابوعبید میگویند: دختر مجبور است تا  به 9 سال برسد غیر از آن را انجام دهد. و مالک و شافعی و ابوحنیفه میگویند: حد آن استطاعت برای جماع است

وجاء في (الموسوعة الفقهية): ذهب الفقهاء إلى أن من موانع التسليم الصغر، فلا تسلم صغيرة لا تحتمل الوطء إلى زوجها حتى تكبر ويزول هذا المانع؛ لأنه قد يحمله فرط الشهوة على الجماع فتتضرر به. وذهب المالكية والشافعية إلى زوال مانع الصغر بتحملها للوطء. قال الشافعية: ولو قال الزوج: سلموها لي ولا أطؤها حتى تحتمله، فإنه لا تسلم له وإن كان ثقة؛ إذ لا يؤمن من هيجان الشهوة. اهـ

و در موسوعه فقهیه آمده است:درباره موانع تسلیم افراد کم سن، دختر کوچکی که توانایی وطء ندارد به شوهرش تسلیم نمیشود تا اینکه بزرگ شود و این مانع برداشته شود ، زیرا در این صورت او باید فرط شهوت را تحمل کند که در اینصورت آسیب میبیند. مالکیه و شافعیه به از بین رفتن مانع در صورت تحمل وطء اعتقاد دارند

وأما عند الحنفية فقال ابن نجيم في (البحر الرائق): اختلفوا في وقت الدخول بالصغيرة، فقيل: لا يدخل بها ما لم تبلغ. وقيل: يدخل بها إذا بلغت تسع سنين. وقيل: إن كانت سمينة جسيمة تطيق الجماع يدخل بها، وإلا فلا. اهـ

و اما در نزد احناف ابن نجیم در البحر الرائق : در وقت دخول به دختر صغیر اختلاف است:اول: دخول صورت نگیرد تا او بالغ شود، دوم:وقتی به 9 سال رسید دخول صورت گیرد ، سوم: در صورتی که تحمل آن را دارد میتوان با او جماع کرد

جاء في الفتاوى الهندية: أكثر المشايخ على أنه لا عبرة للسن في هذا الباب وإنما العبرة للطاقة، إن كانت ضخمة سمينة تطيق الرجال ولا يخاف عليها المرض من ذلك; كان للزوج أن يدخل بها وإن لم تبلغ تسع سنين, وإن كانت نحيفة مهزولة لا تطيق الجماع، ويخاف عليها المرض لا يحل للزوج أن يدخل بها وإن كبر سنها، وهو الصحيح. اهـ

در فتاوی الهندیه آمده: بیشتر مشایخ بر این هستند که مانعی در سن فرد برای این عمل نیست و به تحمل فرد بستگی دارد، اگر او توانایی جماع داشته باشد و ترس اینکه او مریض شود بر او نیست ف میتوان به او دخول کرد اگر چه به 9 سال نرسیده باشد ولی اگر او نحیف است و توانایی جماع ندارد و ترس این میرود که او مریض شود، جایز نیست که همسرش با او جماع کند تا اینکه به او بزرگ شود و این صحیح است

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=195133

بسیار عالی! حضرات بروند و به جماع با دختران زیر 9 سال مشغول باشند به جای اینکه به امام خمینی (ره) افترا بزنند

الله اکبر از این همه وقاحت وهابیت! اگر چنین فتاوایی در کتب ما شیعیان بود تا کنون گوش زمین و آسمان کر شده بود که شیعیان هوس بازند و چنین و چنان

امیدوارم دوستان وهابی پاسخ مناسبی برای اینگونه فتاوا داشته باشند و دست از افترا زدن بردارند که در اینصورت باید منتظر دیگر فتاوای مستهجن علمای خود باشند

ابومهدی علیرضا القزوینی

تصویر از سایت zeytooni.com*

برداشت مطالب،بدون ذکر نام نویسنده بلامانع است*

0
ديدگاه