in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

80

۰۵ مرداد ۱۳۹۶

آیا در روایات شیعی ابوبکر و عمر و عثمان شنوایی و بینایی و قلب پیامبر معرفی شده اند؟!

نواصب به روایتی از کتب شیعه برای فضیلت بخشی به خلفای بی فضیلتشان متمسک شده اند.

روایتی که این جماعت مطرح کرده اند ، را عینا بصورت شبهه ای که مطرح کرده اند خواهیم آورد تا رسوایی این جماعت بر همگان مشخص شود!!

تولید شده در سایت ندای شیعه

نواصب به روایتی از کتب شیعه برای فضیلت بخشی به خلفای بی فضیلتشان متمسک شده اند.

روایتی که این جماعت مطرح کرده اند ، را عینا بصورت شبهه ای که مطرح کرده اند خواهیم آورد تا رسوایی این جماعت بر همگان مشخص شود!!

شبهه:

خلفا در کتاب شیعه

عن عبدالعظیم بن عبدالله الحسنی قال : حدثنی علی بن محمد بن علی الرضا عن ابیه ، عن آبائه عن الحسن بن علی علیه السلام قال:
قال رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم : ان ابابکر منی بمنزله السمع و ان عمر منی بمنزله البصر و ان عثمان منی بمنزله الفواد
( البرهان 4/ 564 ) .

عبدالعظیم حسنی روایت میکند از علی بن محمد بن علی الرضا و او از پدرش و اجدادش از حسن بن علی علیه السلام که رسول الله فرمودند :

ابوبکر برای من بمنزله شنوای و عمر بمنزله بینای و عثمان برایم بمنزله قلب است .

 

پاسخ:

تا ثانیه هایی دیگر عمق فریبکاری و نیرنگ نواصب و تقطیع و قیچی کردن صدر و ذیل روایت توسط ناصبی را به همگان آشکار خواهیم کرد.

اگر متن کامل روایت را مشاهده کنیم ، میفهمیم که روایت به چه معناست.ما روایت  ابتدا از همان مصدری که ناصبی آورده است مطرح میکنیم:

ابن بابويه ، قال : حدثنا أبو القاسم علي بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق ( رضي الله عنه ) ، قال :حدثنا محمد بن أبي عبد الله الكوفي قال : حدثنا سهل بن زياد الآدمي ، عن عبد العظيم بن عبد الله الحسني ، قال :حدثني سيدي علي بن محمد بن علي الرضا ( عليه السلام ) عن أبيه ، عن آبائه ، عن الحسن  بن علي ( عليهم السلام ) ، قال :« قال رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) : إن أبا بكر مني بمنزلة السمع ، وإن عمر مني بمنزلة البصر ، وإن عثمان مني بمنزلة الفؤاد - قال - فلما كان من الغد دخلت عليه وعنده أمير المؤمنين ( عليه السلام ) ، وأبو بكر ، وعمر ، وعثمان فقلت له : يا أبت ، سمعتك تقول في أصحابك هؤلاء قولا ، فما هو ؟ فقال ( صلى الله عليه وآله ) : نعم ثم أشار بيده إليهم ، فقال : هم السمع والبصر والفؤاد ، وسيسألون عن ولاية وصيي هذا وأشار إلى علي بن أبي طالب ( عليه السلام ) . ثم قال : إن الله عز وجل يقول : * ( إِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْه مَسْؤُلًا ) * ثم قال ( صلى الله عليه وآله ) : وعزة ربي إن جميع امتي لموقوفون يوم القيامة ، ومسئولون عن ولايته ، وذلك قول الله عز وجل : وقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ ).

البرهان في تفسير القرآن - السيد هاشم البحراني - ج 3 ص 533 

امام حسن علیه السلام می فرمایند:پیامبر گفت که ابابکر و عمر وعثمان گوش وچشم و قلب من هستند،فردای آن روز خدمت حضرت رسیدم و امیرالمومنین علیه السلام و ابوبکر و عمر و عثمان هم آنجا بودند. عرض کردم که ای پیامبر شما در مورد اصحابتان اینگونه فرموده اید؟!این فرموده به چه معناست؟!پیامبر فرمودند بله ، آنها همانند چشم و گوش و قلب من هستند و از آنها در مورد ولایت وصی من در روز قیامت سوال خواهد شد و اشاره کردند در مورد وصی و ولایتش به امیرالمومنین علیه السلام.سپس آیه ی قرآن را قرائت فرمودند که چشم و گوش و قلب در مورد آن مسئول هستند.سپس فرمودند همه ی امت من در مورد ولایت مورد سوال قرار خواهند گرفت.

اصل روایت در کتاب شریف عیون اخبار الرضا:

حدثنا أبو القاسم علي بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضي الله عنه قال : حدثنا محمد بن أبي عبد الله الكوفي قال : حدثنا سهل بن زيادالآدمي عن عبد العظيم بن عبد الله الحسنى قال : حدثني سيدي علي بن محمد بن علي الرضا عن أبيه محمد بن علي عن أبيه الرضا عن آبائه عن الحسين بن علي عليهم السلام قال : قال رسول الله ( ص ) : ان أبا بكر منى بمنزله السمع وان عمر منى بمنزله البصر وان عثمان منى بمنزله الفؤاد قال : فلما كان من الغد دخلت إليه وعنده أمير المؤمنين عليه السلام وأبو بكروعمر وعثمان فقلت له : يا أبت سمعتك تقول في أصحابك هؤلاء قولا فماهو فقال ( ص ) : نعم ثم أشار إليهم فقال : هم السمع والبصروالفؤاد وسيسألون عن وصيي هذا وأشار إلى علي بن أبي طالب عليه السلام ثم قال إن الله عز وجل يقول : ( ان السمع والبصر والفؤاد كل أولئك كان عنه مسؤولا )  ثم قال عليه السلام : وعزه ربى أن جميع أمتي لموقوفون يوم القيامة ومسؤولون عن ولايته وذلك قول الله عز وجل : ( وقفوهم انهم مسؤلون )

عيون أخبار الرضا ( ع ) - الشيخ الصدوق - ج 1 ص 280 ط مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت - لبنان

 دیدیم که وهابی ناصبی که از اسلاف و بزرگانش دروغگویی و افترا و قیچی و بتر  و تدلیس و تلبیس را خوب یاد گرفته است ، چگونه روایت را قیچی کرده است،معنای روایت کاملا واضح است ، این کلام از پیامبر در مورد آنها وقتی از سوی امام حسن علیه السلام مورد سوال درباره ی معنایش قرار میگیرد ، پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به صراحت می فرمایند که مثل اینها مانند چشم و گوش و قلب من است ، همانگونه که از من در مورد ولایت سوال خواهد شد ، این سه نفر هم در مورد ولایت و وصایت پاسخگو باید باشند و این بجای اینکه مدحی برای خلفای جور باشد ، بیشتر شییه به یک خط و نشان و تعیین کردن حدود است که یقینا این سه نفر هم با هرچه که در اذهان باطل بگذرد ، باید و باید و باید به حکم قران ، در مورد ولایت پاسخ دهند ، مانند گوش و چشم و قلب من که باید پاسخگو باشند.مثل معلمی که به شاگردانش می گوید همانگونه که پدر و مادرتان از من در مورد درس خواندن شما می پرسد ، از خود شما هم میپرسد و شما نیز به منزله ی من هستید در این مورد و از شما پرسیده خواهد شد همانگونه که از من پرسیده می شود.

کجای این فضیلتی برای خلفای جور و هتاکان به اهل بیت می باشد؟!چرا با تقطیع روایت و دروغگویی سعی در اثبات مذهب باطل و سراسر کذب خود دارید؟!

التماس تعقّل...

قضاوت با آزادگان...

#والله_لن_ابقی_لکم_باقیة_یاوهابیة ...

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ

سوره یس،آیه 23

مبین ربیعی(قاهرالنّواصب)

 

 

0
ديدگاه