in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

128

۱۴ تیر ۱۳۹۷

بهائی چه خبر ؟ (قسمت چهارم)

آشنایی با فرقه ضاله بهائیت

تولید شده در سایت ندای شیعه

بهائی چه خبر؟ - آشنایی با فرقه بهائیت (قسمت چهارم)

 

ادامه‌ی بحث «تسجیل» در بهائیت:

در مقاله‌ی پیشین، به اولین بخش از بحث «تسجیل» در فرقه بهائیت، پرداخته شد و دانستید از جمله اموری که بهائیت به آن می‌نازد و می‌بالد شعار شخصی بودن این جریان است. به عبارت دیگر هیچ کس با امور اعتقادی اشخاص کار ندارد و به تنهایی هر کس، علی محمّد شیرازی را به عنوان مبشّر و بهاء الله را به عنوان مظهر الهی و عباس و شوقی افندی و هم چنین بیت العدل را تحت عنوان رهبرانی الهی عصر حاضر قبول داشته باشد که از سوی خداوند برای هدایت بشر آمده‌اند بهائی است!!

در ابتدا به معنای لغوی واژه‌ی «تسجیل» از فرهنگ لغت عمید و معین پرداختیم و سپس شعار به دل و قلب بودن بهائیت را بر اساس آثار بهائی که مورد تأیید بیت العدل است مورد بررسی و پژوهش قرار دادیم و اثبات کردیم که فرآیند «تسجیل» به راحتی سخنان زیبا و جذّاب بهائیت را زیر سؤال می‌برد و هرگز مبلغان بهائی در مقام تبلیغ، ماهیت فرقه‌ی خود را بیان نمی‌کنند و خشت‌های اولیه را همیشه کج می‌چینند و بالا می‌روند.

در این مقاله با توجه به اهمیّت این موضوع (تسجیل) بابت آن که محققین و اندیشمندان مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی و ... حقایق را با چشمان خود ببینند و سپس قضاوت کنند، به ادامه‌ی این بحث می‌پردازیم و از مدارک دیگر رونمایی می‌کنیم.

آیا حقیقتا در بهائیت، بهائیان بدون هیچ گونه طی مراحلی بهائی بودن خود را اعلام می‌کنند و یا بایستی مورد بررسی مافیای بیت العدل و زیرمجموعه‌هایش از جمله محافل قرار گیرد؟؟

اگر هنوز بر این باور هستید که فقط اعتراف ظاهری و زبانی جهت بهائی خوانده شدن کفایت می‌کند، سخت در اشتباهید و باید تجدید نظری در دیدگاه خود کنید.

بیت العدل (نهاد رهبری بهائیت) نمی‌پسندد و خوشش نمی‌آید که با سادگی تمام و اعتماد، مریدان جدیدی پیدا کند و هم چنین سردمداران بهائی این ادّعا را قبول ندارند و آن را رد می‌کنند که بهائیت در کنار و همانند ادیان ابراهیمی باشد چون در دیانت حضرت محمّد مصطفی، دیانت عیسی مسیح و دیانت موسی کلیم الله علیهم السلام، به ظاهر و اعتراف لسانی اکتفا می‌شود و افراد شهادت‌هایی را بر زبان جاری می‌کنند و یا غسل تعمید می‌گیرند و دیگر کسی فضولی نمی‌کند که آیا شخص الف، شخص ب، شخص پ، به همین ترتیب الی ی ایمان واقعی آورده‌اند و یا خیر.

در اولین بخش از موضوع «تسجیل» به دو سند از کتاب توقیعات مبارکه (1927 – 1939)، تألیف شوقی افندی، صفحه‌ی 228 و کتاب نظر اجمالی در دیانت بهائی، تألیف احمد یزدانی، چاپ سال 1329، صفحه‌ی 54 پرداختیم. در ادامه اسناد و مدارک فرآیند تسجیل، جهت اتمام حجّت بر تشکیلات بهائی به دو مدرک دیگر از کتب موثّق بهائیت می‌پردازیم.

 

سایر اسناد و مدارک تشکیلاتی بودن بهائیان:

در جلد اوّل دستخط‌ های بیت العدل، شامل 120 فقره دستخط‌ های دوره‌ی اوّل (رضوان 1963 تا 1968 میلادی)، تهیه و تنظیم از عبدالعلی علائی، صفحه‌ی 353 آمده است:

"محفل مقدّس روحانی ملّی بهائیان ایران شیدالله ارکانه در جواب مکتوب 14 شهر الرحمه آن محفل مرقوم می‌گردد که نسبت به تسجیل ایرانیان غیر بهائی که در ممالک خارجه به تصدیق امر مبارک فائز می‌گردند آن محفل در موارد لازمه باید چنین عمل فرمایند:

"چنان چه شخص مصدّق از عائله‌ی دشمنان امرالله در ایران نباشد و شخصا نیز سابقه مخاصمتی نداشته باشد به محافل مربوطه اطلاع دهند که در تسجیل او مانعی نیست و الّا باید سفارش فرمایند که در تسجیل وی تامّل فرمایند تا حسن نیت شخص جدید الاقبال به ثبوت رسد"

 

و یا در کتاب اصول نظم اداری، تهیه و تنظیم لجنه‌ی ملّی جوانان بهائی ایران، با تصویب محفل روحانی ملی بهائیان ایران، مؤسسه ملّی مطبوعات امری، چاپ سال 119 بدیع، فصل اوّل تحت عنوان «اعضاء ذی رأی جامعه‌ بهائی» می‌خوانیم:

"هر شخص بهائی از سن بیست و یک به بالا یعنی بیست و یک تمام و وارد بیست و دو که نامش در دفاتر احصائیه‌ی امری محل خود تسجیل شده باشد، عضو مسجّل و ذی رأی جامعه‌ی بهائی محسوب می‌شود. شرایط ثبت و تسجیل نام در دفاتر احصائیه‌ی امری بدین قرار است:

اظهار ایمان صریح به امر بهائی و امضاء ذیل اظهار نامه‌ی امری که حاوی اعترافات ذیل است: .... و ارتباط کامل با روح و شکل اصول اداری کنونی امر بهائی در جمیع عالم"

 

تأمّل کردن و تشخیص حسن نیّت افراد نسبت به فرقه‌ی بهائیت چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ آیا جز این است که مرحله به مرحله کسانی که خواهان این هستند که بهائی محسوب شوند باید با سازمان‌های بهائی پیش روند؟

امضای اظهار نامه که حاوی اعترافاتی است و هم چنین ارتباط کامل با روح و شکل اصول اداری کنونی امر بهائی، چه پیامی را به محققین و بهائی پژوهان ابلاغ می‌کند؟           

 

  • آیا تا به حال از بهائیان این مطلب که باید اعتقاد اشخاص مورد تدقیق از سوی کسانی که در رأس این فرقه هستند قرار گرفته شود، را شنیده‌اید؟
  • چرا هیچ گاه تشکیلات بهائی که مدام درصدد تخریب و ستیز با ادیان الهی است و اشکال از آن‌ها می‌گیرد که چرا محدودیت برای پیروانتان ایجاد می‌کنید، امّا هیچ وقت سوزنی به خود نمی‌زند و بی صداقتی و تضادهای خودش را نمی‌بیند؟
  • من بهائیم یعنی من عضو تشکیلات هستم و نمی‌توانم به راحتی از آن خارج شوم همان طور که عدّه‌ای عضو سازمان‌های تروریستی از جمله القاعده و طالبان و بوکوحرام هستند امّا بهائیت بر خلاف آن‌ها، با پنبه سر می‌برد و خطرش به مراتب بیشتر است. حال شعار مظلوم بودن را سر دهند که چرا جلوی بهائیانی که به فکر یارگیری به سوی تشکیلات خودند در دانشگاه‌ها و سایر جاهای دولتی گرفته می‌شود، دلیلش را بیان کردیم عاقلان را اشارتی کافی ست.
  • تصور کنید اعضای بیت العدل و زیر مجموعه‌های آن، تصمیم می‌گیرند چه کسانی بهائی خوانده شوند و چه کسانی خوانده نشوند!! چه طور اطلاعات جمع آوری از سوی محافل بهائی می‌شود و مرحله مرحله به دست اعضای معصوم!! بیت العدل می‌رسد آن هم نکته‌ای مهم است که باید به آن توجه شود و بهائیان موظف هستند جزئیات آن را شرح داده و تبیین کنند.
  • آیا با این اسناد و مدارک که به عنوان نمونه ارائه شده، جای شک و شبهه‌ای باقی می‌ماند که بهائیت برابر و مترادف تشکیلات و تشکیلاتی بودن است؟

 

یادمان باشد که اولین نردبان انسانی، صداقت و یک رنگ بودن می‌باشد؛ تا زمانی که صداقت در میان نباشد نمی‌توان ادّعای انسانیت و به خصوص دیانت جدید و به روز بودن نمود:

صداقت پیشه کن تا می‌توانی         

کلید آن همیشه راستگویی است         

کمی خنده به لب، با مهربانی

 

امید آن که بهائی زادگان متعصّب و یا کسانی که به هر علتّی خود را بهائی می‌دانند، مستند و علمی درباره‌ی «تسجیل» صحبت کرده و مخاطب و حتی بنده را در جریان از این تفتیش عقاید به مدل بیت العدل قرار دهند.

شما نیز خوانندگان محترم، این مباحث را با بهائیان و مبتدیان در میان گذاشته و از آن‌ها سؤال کرده و بر سر میز گفت و گو بنشینید تا ببینید که آیا بهائیان می‌توانند شعار تحّری حقیقت را در عمل نشان دهند و یا خیر.

انشاءالله این روشنگری‌ها مورد رضایت حضرت امیر المؤمنین مولا علی بن ابی طالب علیه السلام قرار گرفته و توفیق باشد که در آینده نیز بتوانیم خدمت گزاری و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهیم.

 

مازیار احمدی؛ محقق بابیت و بهائیت

 

0
ديدگاه