in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

313

۰۷ اسفند ۱۳۹۶

وقتی امام اهل سنّت در نظر به صحابه ، با شیعه همصدا می شود!!

مکتب اهل بیت همواره می گوید که باید در مورد صحابه با نظر به اعمال و رفتار و کارنامه شان تصمیم گرفت و مذهب مخالف آنان دچار تناقض های فراوان در دیدگاه خویش است و همواره صحابه را بزرگ می کند و به زمین می کوبد و کسی را که کوچکترین انتقاد منصفانه ای را به آنان روا دارد ، در نظر و مکتب و منهج آنان مستحق تکفیر و تفسیق است.

تولید شده در سایت ندای شیعه

وقتی امام اهل سنّت در نظر به صحابه ، با شیعه همصدا می شود!!

 

 

یکی از اختلافات قدیمی بین مذهب اهل بیت و مخالفین آن، اختلاف در طرز نگاه به صحابه و جایگاه آنان است. مذهب اهل بیت همواره به دنبال اعتدال در تصمیمگیری بوده و مذهب مخالف اهل بیت همواره به دنبال شانتاژ و ملتهب کردن فضای عقلانیت است.

مکتب اهل بیت همواره می گوید که باید در مورد صحابه با نظر به اعمال و رفتار و کارنامه شان تصمیم گرفت و مذهب مخالف آنان دچار تناقض های فراوان در دیدگاه خویش است و همواره صحابه را بزرگ می کند و به زمین می کوبد و کسی را که کوچکترین انتقاد منصفانه ای را به آنان روا دارد ، در نظر و مکتب و منهج آنان مستحق تکفیر و تفسیق است.

کمال الدین بن الهمام از بزرگان و ائمه و حفاظ و مصنفین مشهور مخالفین است که نزد ایشان از جایگاه والایی برخوردار است.

وی در یکی از آثار خویش سخنی می گوید که از هر سوی که بدان نگاه شود، جهنّمی را برای مخالفین مذهب اهل بیت فراهم می سازد.

 

وی می گوید:

وَبُسْرُ بْنُ أَرْطَاةَ وَيُقَالُ ابْنُ أَبِي أَرْطَاةَ اُخْتُلِفَ فِي صُحْبَتِهِ، قَالَ الْبَيْهَقِيُّ فِي الْمَعْرِفَةِ: أَهْلُ الْمَدِينَةِ يُنْكِرُونَ سَمَاعَ بُسْرٍ مِنْ النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -، وَكَانَ يَحْيَى بْنُ مَعِينٍ يَقُولُ: بُسْرُ بْنُ أَرْطَاةَ رَجُلُ سُوءٍ، قَالَ الْبَيْهَقِيُّ: وَذَلِكَ لِمَا اُشْتُهِرَ مِنْ سُوءِ فِعْلِهِ فِي قِتَالِ أَهْلِ الْحَرَّةِ اهـ.فَلَوْ أَنَّهُ سَمِعَهُ مِنْهُ  عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ  لَا تُقْبَلُ رِوَايَةُ مَنْ رَضِيَ مَا وَقَعَ عَامَ الْحَرَّةِ وَكَانَ مِنْ أَعْوَانِهَا.

شرح فتح القدير ج5 ص 255 ط دار الکتب العلمیة

و بسر بن ارطاة و به او گفته می شود بسر بن ابی ارطاة و اختلاف است در صحابی بودن یا نبودنش ، بیهقی در المعرفة گفته است که اهل مدینه منکر شنیدن بسر از پیامبرند و یحیی بن معین نیز می گوید بسر بن ارطاة مرد بدی بود و بیهقی گفته است که کار های بدش از قتال اهل حره مشهور شده است.پس اگر او حتّی از پیامبر(ص) هم شنیده باشد ، روایت شخصی که راضی شده است به اتفاقی که در حره افتاده است و از اعوان و دست اندر کاران بوده است ، مورد قبول نیست.

 

 

این سخن علامه و امام بزرگ اهل سنّت دقیقا همان دیدگاه شیعه به صحابه است.چه فرقیست میان این قول و قول شیعه؟!

این عالم بزرگ و امام مخالفین می گوید که بسر بن ارطاة بخاطر کارهای زشت و جنایات سخیفش حتّی اگر از پیامبر سماع هم داشته باشد و صحبت و رویت هم داشته باشد ، باز هم روایتش مورد قبول نیست ، زیرا او جنایتکار بوده و در جنایت حرّه سهیم بوده است.

شیعه هم می گوید که فقط به واسطه ی دیدن و صحبت و سماع از پیامبر نمی توان روایت و سنّت را از شخصی اخذ کرد و وقتی برای شخصی جنایات و اعمال سنگین و سخیف ثابت شود نمی توان روایتش را صرفا به این دلیل که صحابی است قبول نمود.

چطور شیعه بخاطر این عقیده مستحقّ تکفیر و توهین می شود ولی کسی به این عالم اهل سنّت هیچ چیز نمی گوید؟!چرا یک بام و هزاران هوای سرد  و گرم و معتدل؟!

قضاوت با آزادگان...

#والله_لن_ابقی_لکم_باقیة_یاوهابیة ...

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ

سوره یس،آیه 12

 

مبین ربیعی(قاهرالنّواصب)

 

 

0
ديدگاه