in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

192

۰۵ اسفند ۱۳۹۶

غصب اموال اهل بیت علیهم السلام توسط ابوبکر

غصب اموال اهل بیت پیامبر (ص) توسط ابوبکر

تولید شده در سایت ندای شیعه

غصب اموال اهل بیت علیهم السلام توسط ابوبکر

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وصلی الله علی ولیه المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

در مقاله سابق ما مبنی بر عدم حکم کردن خلفای اهل سنت بر آنچه از جانب خداوند نازل شده که در این مقاله به یکی از مصداق آن می‌پردازیم.

روایتی صحیح السند که در منابع اهل سنت میابیم مبنی بر اینکه ابوبکر هنگامی که خمس رو تقسیم می‌کند حق و سهم ذوی القربی رسول خدا صلی الله علیه و آله  را پرداخت نمی کند:

قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى أَبِى حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ قَالَ حَدَّثَنَا يُونُسُ عَنِ الزُّهْرِىِّ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ قَالَ حَدَّثَنَا جُبَيْرُ بْنُ مُطْعِمٍ َانَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- لَمْ يَقْسِمْ لِبَنِى عَبْدِ شَمْسٍ وَلاَ لِبَنِى نَوْفَلٍ مِنَ الْخُمُسِ شَيْئاً كَمَا كَانَ يَقْسِمُ لِبَنِى هَاشِمٍ وَبَنِى الْمُطَّلِبِ وَأَنَّ أَبَا بَكْرٍ كَانَ يَقْسِمُ الْخُمُسَ نَحْوَ قَسْمِ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- غَيْرَ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ يُعْطِى قُرْبَى رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- كَمَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يُعْطِيهِمْ وَكَانَ عُمَرُ يُعْطِيهِمْ وَعُثْمَانُ مِنْ بَعْدِهِ مِنْهُ.

از سعید بن مسیب نقل شده که جبیر بن مطعم نقل کرده که: که پیامبر صلی الله علیه و آله در تقسیم کردن خمس به خاندان بنی عبد الشمس و بنی نوفل آنگونه تقسیم نمی‌کردند  که برای بنی هاشم و بنی مطلب تقسیم بکنند  ، ولی در زمان ابوبکر خمس را به همانگونه که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تقسیم می‌کردند جز اینکه به ذوی القربی پیامبر صلی الله علیه و آله چیزی بدهد همانگونه که پیامبر صلی الله علیه و آله به آنها می‌داد . . .

مسند احمد ـ ج27 ـ ص329

سنن ابی داود ـ ص337 ـ کتاب الخراج ـ باب في بيان مواضع قسم الخمس

مجمع الزوائد و منبع الفوائد ـ ج5 ـ ص614 ـ کتاب الجهاد

  جزء الألف دينار للقطيعي ـ ص23

 

طبق این روایت بیان می شود که ابوبکر خلاف آنچه را که رسول خدا صلی الله علیه و آله عمل کردند، عمل کرده در حالی که ابن تيميه اينگونه بيان مي‌كند:

وَالرَّسُولُ يُطَاعُ وَيُحَبُّ فَالْحَلَالُ مَا أَحَلَّهُ وَالْحَرَامُ مَا حَرَّمَهُ وَالدِّينُ مَا شَرَعَهُ

و رسول اطاعت می شود و مورد محبت قرار می‌گیرد پس حلال آنچه حلال کرده و حرام آنچه حرام کرده و دین آنچه هست که تشریع کرده

مجموع فتاوى ابن تيمية ـ ج10 ـ ص466

 

پس طبق این حرف ابن تیمیه، ابوبکر طبق آنچه پیامبر صلی الله علیه و اله تشریع کردند عمل نکرده است.

همچنین ابن تیمیه در جای دیگر اینگونه بیان می‌کند:

معارضة أقوال الأنبياء بآراء الرجال وتقديم ذلك عليها هو من فعل المكذبين للرسل بل هو جماع كل كفر

هر كس  رأی خودش رو مقدم بکند بر رأی پیامبر صلی الله علیه و آله در واقع آن شخص پیامبر صلی الله علیه و آله را تکذیب کرده و کافر شده است.

دَرْءُ تَعَارُضِ العَقْلِ وَالنَّقْلِ ـ ج5 ـ ص204 ـ الوجه الحادی والعشرون

 

و طبق این گفته‌ی پیامبر، آیا ابوبکر که رأی خودش را بر رأی و فعل پیامبر مقدم کرده است، پیامبر را تکذیب کرده؟ و آیا کافر شده است؟

در حالی که در قرآن سوره شوري آيه‌ی 23 اينگونه بيان مي كند:

قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى

بگو هیچ اجری از شما نمی‌خواهم مگر مودت و محبت به ذوی القربی

 

که ابوبکر اینگونه محبت خود را نسبت به آنها بیان کرده و حق آنها را اینگونه غصب می‌کرد و مخالف آیه‌ی قرآن عمل کرده است.

هدیه به پیشگاه مقدس والده‌ی امام عصر (عج) حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها صلواتی هدیه کنید.

 

خادم خدمت الحجه

مصطفی رهیولی

 

0
ديدگاه