in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

51

۲۲ شهریور ۱۳۹۶

نبی اکرم (ص)پاسخ سلام ما را میدهند!(رد شبهه عدم سماع موتی)

قصد داریم با استفاده از سایت ها و کتب معتبر اهل سنت و وهابیت موضوع سماع اموات که همواره یکی از مجادله برانگیزترین مباحث بین متکلمین شیعه و سنی با  متکلمین وهابیت بوده است را اثبات نماییم

بخصوص در سال های اخیر که این فرقه ضاله قصد داشت تا طوری جلوه کند که اموات نمیشوند و شبهات خود را وارد عرصه مجازی و افکار روان می ساخت

تولید شده در سایت ندای شیعه

  در رد این شبهه که آیا اموات توانایی شنوایی اصوات زندگان را دارند یا خیر به کتب اهل سنت و اعترافات ابن تیمیه و  سایت های اهل سنت مراجعه میکنیم تا موضوع برای اهل سنت و وهابیون روشن تر شود

اولین اذعان مربوط به روایت ذیل میباشد

 - حدثنا عبد الله بن يزيد، حدثنا حيوة، حدثني أبو صخر، أن يزيد بن عبد الله بن قسيط أخبره، عن أبي هريرة، عن رسولالله " صلى الله عليه وسلم "قال: ما من أحد يسلم علي، إلا رد الله عز وجل إلي روحي حتى أرد عليه السلام

الكتاب: مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج16،ص477؛المحقق: شعيب الأرنؤوط - عادل مرشد، وآخرون،إشراف: د عبد الله بن عبد المحسن التركي،الناشر: مؤسسة الرسالة

تصحیح شعیب ارنووط و عادل مرشد ودیگران(آخرون) را با هم میبینیم

 إسناده حسن، أبو صخر- وهو حميد بن زياد الخراط- حسن الحديث، روى له مسلم، وباقى رجاله ثقات رجال الشيخين. حيوة: هو ابن شريح

و یا تصحیح "محی الدین نووی"عالم بزرگ اهل سنت در این باره قابل توجه است

 وروينا فيه أيضاً بإسناد صحيح ، عن أبي هريرة أيضاً، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: " مَا مِنْ أحَدٍ يُسَلِّمُ عَليَّ إلا رد الله علي روحي حتى أرد عليه السلام

الكتاب: الأذكار ،ج1،ص115؛ تحقيق: عبد القادر الأرنؤوط رحمه الله ،الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، بيروت - لبنان 

همانطوری که میبینیم تصحیح جمعی از عالمان اهل سنت بر این روایت موجود است

در صورتی که بخواهیم این روایت را از نظر دلالی بررسی کنیم ،به نتیجه ای جز این نمیرسیم که نبی مکرم(ص) حتی در هنگام مرگ جسمانی خودشان نیز صدای زندگان را میشنوند و اصطلاحا سماع اموات برای ایشان مورد تحقق است

:اما ببینیم که از نظر شخصی چون ابن تیمیه حرانی،سماع اموات فقط برای شخصی مثل نبی اکرم(ص)است یا شامل همه افراد میشود

وقد سئل الإمام ابن تيمية رحمه الله هل الميت يسمع كلام زائره ؟ فأجاب: نعم يسمع في الجملة

fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&lang=&Option=FatwaId&Id=4276

...از امام ابن تیمیه سوال شد که آیا میت،کلام زائرش را ميشنود؟گفت:بله کلام او را میشنود

اذعان سایت "اسلام کیو ای "را هم میبینیم

فثبت بهذه النصوص أن سماع الموتى في القبور ليس خاصا بالأنبياء أو الشهداء

islamqa.info/ar/148285

!پس با این نصوص اثبات میشود که سماع موتی اختصاص به انبیا یا شهدا ندارد

پس همانطوری که مشاهده کردیم، "سماع اموات به نظر اکثریت علمای متاخر و متقدم سلفی و غیر سلفی،امری ثابت و غیر قابل انکار است و تمامی اظهارات اشخاص کنونی به ظاهر عالم و مورد قبول وهابیت،جز از روی تدلیس و بی اطلاعی و جحد نبوده و نیست

ابومهدی علیرضا القزوینی

 استفاده از مطالب فوق بدون ذکر نام نویسنده این یادداشت بلامانع است

0
ديدگاه