in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

17

۰۴ مهر ۱۳۹۶

عقیده اهل سنت در تورات،خداوند پا دارد

توحید وهابیتعقیده اهل سنت در تورات-خداوند پا دارد

تولید شده در سایت ندای شیعه

در مقالات گذشته ثابت کردیم که مبنای توحید آقایان با از تورات اخذ شده است؛  حال مطلب بیان می شود که گاها ممکن است در تورات به این صراحت نیامده باشد و فراتر ازآن گفته باشند. و طبق روایت متواتر نزد اهل سنت، صحابه و… تابع سنتهای یهود و نصارا می شوند. تابع بودن یعنی همان راه رو روش آنها! من جمله توهین به انبیای الهی یا تایید  صفاتی که از خداوند سلب هستند … و این است عاقبت عدم اتباع از اهل بیت علیهم السلام؛ ۶۸۸۹ حدثنا محمد بن عبد الْعَزِیزِ حدثنا أبو عُمَرَ الصَّنْعَانِیُّ من الْیَمَنِ عن زَیْدِ بن أَسْلَمَ عن عَطَاءِ بن یَسَارٍ عن أبی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ عن النبی صلى الله علیه وسلم قال لَتَتْبَعُنَّ سَنَنَ من کان قَبْلَکُمْ شِبْرًا بشبر وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حتى لو دَخَلُوا جُحْرَ ضَبٍّ تَبِعْتُمُوهُمْ قُلْنَا یا رَسُولَ اللَّهِ الْیَهُودُ وَالنَّصَارَى قال فَمَنْ صحیح البخاری  ج ۶   ص ۲۶۶۹ 

۴۳ حدثنا محمد بن یحیى ( أنبأ ) إسماعیل بن أبان الوراق أبو أویس حدثنی ثور بن زید الکنانی وموسى بن میسره بن عکرمه عن ابن عباس قال قال رسول الله صلى الله علیه وسلم لترکبن سنن من کان قبلکم شبرا بشبر وذراعا بذراع وباعا بباع حتى لو أن أحدهم دخل جحر ضب لدخلتم وحتى لو ان أحدهم جامع أمه بالطریق لفعلتم   السنه للمروزی  ج ۱   ص ۱۸ ترجمه: ابوسعید خدری – رضی الله عنه – می گوید: رسول اکرم – صلى الله علیه وسلم – فرمود: «شما وجب به وجب و ذراع به ذراع از روش پیشینیان، پیروی خواهید کرد. حتی اگر آنان وارد سوراخ سوسماری شده باشند شما نیز وارد آن خواهید شد». واگر یکی از آنها با مادر خود در راه مجامعت کند، شما نیز اینکارو می کنید. راوی می گوید: گفتیم: ای رسول خدا! منظور از گذشتگان، یهود و نصارا است؟ فرمود: «پس چه کسی است»؟!   در این قسمت به بررسی اعتقاد به اینکه “خداوند پا دارد ” می پردازیم: امام عثمان بن سعید دارمی در صفحه 513 کتاب نقض عثمان بن سعید، محقق آقای سماری می نویسد: پیامبر ص فرمود: وقتی خداوند از خلقت آسوده شد، یک پا را روی دیگر قرار داد! و فرمود: شایسته نیست که هیچ یک از مخلوقاتم اینکار را کنند! ابوسعید گفت: پس ناچاریم که هیچ وقت اینکار را نکنیم. و ابویعلی در کتاب ابطال تاویلات گفته : ابومحمد خلال گفته: این حدیث اسنادش ثقه هستند  و با وجود ثقه بودن، شرط صحیح بخاری و مسلم را دارند... و برای این حدیث شاهدی است از کعب بن عجره که طحاوی ان را روایت کرده است.  

همچنین آقای ابویعلی فرا از بزرگان حنبلی ها هم همان مطلب قبل را تایید میکند: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " إِنَّ اللَّهَ لَمَّا قَضَى خَلْقَهُ اسْتَلْقَى ثُمَّ رَفَعَ إِحْدَى رِجْلَيْهِ عَلَى الأُخْرَى، ثُمَّ قَالَ: لا يَنْبَغِي لأَحَدٍ مِنْ خَلْقِي أَنْ يَفْعَلَ هَذَا " فَقَالَ أَبُو سَعِيدٍ: لا جَرَمَ وَاللَّهِ لا أَفْعَلُهُ أَبَدًا قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ الْخَلالُ: هَذَا حَدِيثٌ إِسْنَادُهُ كُلُّهُمْ ثِقَاتٌ، وَهُمْ مَعَ ثِقَتِهِمْ شَرْطُ الصَّحِيحَيْنِ مُسْلِمٍ وَالْبُخَارِيِّ الكتاب : إبطال التأويلات لأخبار الصفات المؤلف : القاضي أبو يعلى ، محمد بن الحسين بن محمد بن خلف ابن الفراء (المتوفى : 458هـ) المحقق : محمد بن حمد الحمود النجدي الناشر: دار إيلاف 

جالب اینجاست که این عقیده را به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نسبت می دهند. اما آیا این معقول است؟؟ همچنین جای دیگه به نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله نوشته اند که خداوند کفش هایی از طلا به پا داشت!!! عن عمرو بن الحارث عن سعيد بن أبي هلال عن مروان بن عثمان عن عمارة بن عامر عن أم الطفيل امرأة أبي بن كعب أنها سمعت النبي صلى الله عليه وسلم يذكر أنه رأى ربه في المنام في صورة شاب موفر في خضرة على فراشه فراش من ذهب في رجليه نعلان من ذهب تأويل مختلف الحديث ج 1 ص 217 تأويل مختلف الحديث ، اسم المؤلف: عبدالله بن مسلم بن قتيبة أبو محمد الدينوري الوفاة: 276 ، دار النشر : دار الجيل - بيروت - 1393 - 1972 ، تحقيق : محمد زهري النجار سند این روایت هم نزد اهل سنت معتبر است. همه راویان ، از روایت بخاری و مسلم هستند بجز :   مَرْوَانَ بْنِ عُثْمَانَ و  عُمَارَةَ بْنِ عَامِرٍ مروان بن عثمان الزرقي: ذهبی درباره او میگوید: مختلف في توثيقه  یعنی حدیث او حسن است عمارة بن عامر الأنصاري: که او را ذهبی و ابن حجر توثیق کرده اند.   ترجمه روایت: ام طفیل میگوید که از پیامبر شنیدم که فرمود: در خواب خدایش را دید به چهره یک جوان در سبزه زار که فرش او طلا بود و در پاهایش نیز کفشی از طلا بود!!! چیزهایی را گفتن که یهود هم نگفتند!!!!     باهم دیگاه اهل بیت علیهم السلام را می بینیم:

دیدگاه اهل بیت:

علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن ابن أبی عمیر، عمن ذکره، عن أبی حمزه الثمالی قال: رأیت علی بن الحسین علیهما السلام قاعدا واضعا إحدى رجلیه على فخذه فقلت: إن الناس یکرهون هده الجلسه ویقولون: إنها جلسه الرب، فقال: إنی إنما جلست هذه الجلسه للملاله والرب لایمل ولا تأخذه سنه ولا نوم.

الکافی ج۲ص۶۶۱

الحدیث الثانی:حسن

مرآه العقول فی شرح اخبار آل الرسول ج۱۲ص۵۶۳

طبق روایت معتبر در کتاب شریف کافی ، ابوحمزه ثمالی می گوید:  امام علی بن حسین علیهما السلام را دیدم که نشسته اند و یک پا را روی دیگری گذاشته بودند؛ گفتم:  اهل سنت از این نوع نشستن کراهت دارند و میگویند که این نوع نشستن، نشستن خداوند است!  امام فرمود: من برای خستگی اینجوری نشسته ان و خداوند خسته نمیشود و"لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ " هيچگاه خواب سبک و سنگيني او را فرانمي‌گيرد.   عاقبت دوری از اهل بیت علیهم السلام .....

0
ديدگاه