in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

15

۱۱ آذر ۱۳۹۶

عائشه به دختران خواهر و برادرش دستور به رضاعه ی کبیر می داد تا بتواند مردانی را که دوست دارد ملاقات کند ! (توهین به عائشه در کتب مخالفین شیعه)

توهین به عایشه در کتب مخالفین شیعه

تولید شده در سایت ندای شیعه

عائشه به دختران خواهر و برادرش دستور به رضاعه ی کبیر می داد تا بتواند مردانی را که دوست دارد ملاقات کند ! (توهین به عائشه در کتب مخالفین شیعه)

عائشه به دختران خواهر و برادرش دستور به رضاعه ی کبیر می داد تا بتواند مردانی را که دوست دارد ملاقات کند ! (توهین به عائشه در کتب مخالفین شیعه)

 

یکی از تهمت های پر سابقه ی مخالفین شیعه، ادعای اهانت شیعیان به همسران پیامبر و به خصوص عائشه می باشد که بر مبنای این تهمت بی دلیل چه بسیار خون ها که نربخته اند و چه بسیار ضربه ها که نزده اند و کار آنان به جایی رسیده که با این تهمت بی دلیل به نوعی با ناموس پیامبر (ص) تجارت می کنند و ساعت های طولانی در شبکه هایشان برای این موضوع برنامه کار می کنند و وبسایت ها و کتبشان را پر از این اباطیل می کنند.تمامی این ادعاهای پر سر و صدا و جنجالی در حالی صورت می گیرد که بدترین و زشت ترین اهانت ها به عائشه در کتب مخالفین شیعه وارد شده و بارها بهانه به دست اسلام ستیزان داده و بر مبنای آن فیلم و انیمیشن های ضد اسلامی نیز ساخته اند.
به منظور روشن شدن این حقیقت که واقعا چه کسی به همسران پیامبر به خصوص عائشه توهین می کند، این مطلب را تقدیم شما می کنیم.

حدَّثنا أحمدُ بنُ صالح، حدَّثنا عَنبسَهُ، حدثنی یُونس، عن ابنِ شهاب، حدثنی عُروهُ بنُ الزبیر عن عائشه زوج النبیَّ – صلَّى الله علیه وسلم – وأُمِّ سلمه: أن أبا حُذیفه بنَ عُتْبهَ بنِ ربیعه بنِ عبد شمسٍ کان تبنَّى سالماً وأنکحه ابنهَ أخیه هندَ بنتَ الولید ابنِ عُتبه بن رَبیعه، وهو مولى لامرأه من الأنصارِ، کما تبنَّى رسولُ الله – صلَّى الله علیه وسلم – زیداً – وکان من تبنى رجلاً فی الجاهلیه دعاه الناسُ إلیه ووُرِّث میراثَه، حتى أنزلَ الله عز وجل فی ذلک {ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ} إلی قوله: {فَإِخْوَانُکُمْ فِی الدِّینِ وَمَوَالِیکُمْ} [الأحزاب: ۵] فَرُدُّوا إلى آبائهم، فمن لم یُعلَم له أبٌ کان مولًى وأخاً فی الدین – فجاءت سهلهُ بنتُ سهیل بنِ عمرو القُرشیّ ثم العامِریّ، وهی امرأهُ أبی حُذیفه، فقالت: یا رسولَ اللهَ، إنا کُنا نرى سالماً ولداً، وکان یأوی معی ومَعَ أبی حذیفه فی بیتٍ واحدٍ، ویرانی فُضُلاً، وقد أنزلَ الله فیهم ما قد عَلِمتَ، فکیف ترى فیه؟ فقال لها النبیُّ – صلَّى الله علیه وسلم -: “أرضعِیه” فأرضعته خمسَ رضعاتٍ، فکان بمنزله وَلَدِها مِن الرَّضاعه. فبذلک کانتْ عائشهُ تأمُرُ بناتِ أخواتِها وبناتِ إخوتها أن یُرْضِعْنَ مَنْ أحَبَّتْ عائشهُ أن یراها ویدخُلَ علیها، وإن کان کبیراً، خمسَ رضعاتٍ، ثم یدخل علیها. وأبت أُمُّ سلمهَ وسائرُ أزواجِ النبیِّ – صلَّى الله علیه وسلم – أن یُدْخِلْنَ علیهن بتلک الرَّضاعهِ أحداً من الناس حتى یُرْضَعَ فی المهدِ، وقُلن لِعائشه: والله ما نَدْرِی لعلَّها کانَتْ رُخصهً مِن النبیَّ – صلَّى الله علیه. وسلم – لِسالمٍ دونَ الناسِ.

سنن أبی داود،ج۳،ص۴۰۳و۴۰۴،ح۲۰۶۱ ط دار الرساله العالمیه

از آن جا که حدیث فوق طولانی است، تنها به ترجمه ی بخش مشخص شده که مربوط به موضوع مورد بحث است می پردازیم :

پس بر همین مبنا عائشه به دختران خواهرانش و دختران برادرانش دستور می داد تا افرادی (مردانی) را که عائشه دوست داشت آنان را ببیند یا آن افراد بر او وارد شوند، پنج نوبت شیر بدهند (رضاع) حتی اگر بزرگسال باشند و سپس بر عائشه وارد شوند و ام سلمه (رض) و سایر همسران پیامبر (ص) ابا داشتند از این که شخصی از مردم با این نوع شیر دادن بر آنان وارد شود مگر این که آن شخص در گهواره شیر خورده باشد و به عائشه گفتند : به خدا سوگند ما ما نمی دانیم شاید این عمل صرفا اجازه ای خاص از جانب پیامبر (ص) برای سالم بوده است.

این حدیث را تعداد زیادی از محققین و محدثین و علماء مخالفین تصحیح کرده اند که به برخی از آنان اشاره می کنیم :

الف) البانی :

صحیح سنن أبی داود،ج۶،ص۳۰۱و۳۰۲،ح۱۷۹۹ ط غراس للنشر والتوزیع  [ إسناده صحیح على شرط البخاری ]
مختصر صحیح الإمام البخاری،ج۳،ص۳۵۳ ط مکتبه المعارف  [ سنده جید علی شرط البخاری ]

ب) شعیب الأرنؤوط :

سنن أبی داود،ج۳،ص۴۰۳و۴۰۴،ح۲۰۶۱ ط دار الرساله العالمیه  [ حدیث صحیح ]
مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج۴۳،ص۳۵۱و۳۵۲،ح۲۶۳۳۰ ط مؤسسه الرساله  [ حدیث صحیح ]

ج) حمزه أحمد الزین :

مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج۱۸،ص۱۹۲،ح۲۶۲۰۸ ط دار الحدیث  [ إسناده صحیح ]

د) شمس الدین صفارینی (متوفی ۱۱۸۸ هـــــ) :

کشف اللثام شرح عمده الأحکام،ج۶،ص۳۱ ط وزاره الأوقاف والشؤون الإسلامیه – الکویت، دار النوادر – سوریا  [ إسناده صحیح ]

هـــــ) ” شیخ عبد المحسن العباد ” از علمای وهابی معاصر ، در شرح خودش بر سنن ابی داود رجال این سند را توثیق می کند :

قوله: [ حدثنا أحمد بن صالح ]. هو أحمد بن صالح المصری ، وهو ثقه، أخرج له البخاری وأبو داود والترمذی فی (الشمائل). [ حدثنا عنبسه ]. هو عنبسه بن خالد الأیلی ، وهو وهو صدوق، أخرج له البخاری وأبو داود . [ حدثنی یونس ]. هو یونس بن یزید الأیلی ، وهو ثقه، أخرج له أصحاب الکتب السته. [ عن ابن شهاب ]. هو محمد بن مسلم بن عبید الله بن شهاب الزهری ، ثقه فقیه، أخرج له أصحاب الکتب السته. [ عن عروه عن عائشه وأم سلمه ]. عروه وعائشه وأم سلمه قد مر ذکرهم.

http://audio.islamweb.net/audio/Fulltxt.php?audioid=171791

و) ” أبو القاسم دمشقی حنائی ” (متوفی ۴۵۹ هـــــ) و ” خالد رزق محمد جبر أبو النجا ” از اساتید دانشگاه الأزهر مصر :

الحنائیات (فوائد أبی القاسم الحنائی) ،ج۱،ص۶۲۲و۶۲۳و۶۲۴و۶۲۵ ط أضواء السلف  [ حدیث صحیح | الحدیث بهذا الإسناد صحیح ]

پس از آن که تصحیحات و توثیقات هفت نفر از علماء و محققین مخالفین شیعه در مورد حدیث را برای شما بیان کردیم، لازم است تا به چند نکته ی مهم در مورد مضمون روایت – که مصداق حقیقی اهانت به عائشه می باشد – اشاره کنیم :

الف) یکی از چند اهانت زشت این روایت صحیح (صحیح در نزد مخالفین شیعه) آن است که بر این امر تصریح می کند که عائشه تمایل به دیدن و ملاقات مردان نامحرم و غریبه داشته است و در مقابل برخی از مردان غریبه و نامحرم بر او وارد می شده اند! (مَنْ أحَبَّتْ عائشهُ أن یراها ویدخُلَ علیها وإن کان کبیراً)
سوالی که پیش می آید آن است که آیا چنین اقوالی توهین به عائشه نیست ؟! به چه دلیل عائشه بایستی علاقه مند ملاقات و دیدار مردان بزرگسال نامحرم و غریبه باشد ؟! مردان غریبه و نامحرم بزرگسال به چه دلیل بایستی علاقه مند به ملاقات عائشه باشند و بر او وارد شوند ؟! اگر هم بحث پرسش و پاسخ در باب مسائل دینی و فقهی بوده که با وجود آن همه مرد از صحابه چه نیازی به مراجعه ی به عائشه است ؟! چرا از طریق واسطه هایی که محرم بوده اند نمی پرسیده اند ؟! (البته اصل اهانت این است که عائشه علاقه مند ملاقات و دیدار مردان نامحرم و غریبه بوده است!)

ب) عائشه به دختران خواهران و دختران برادرانش دستور می داده تا عمل رضاعه ی کبیر را برای مردان غریبه و بزرگسال انجام دهند ! این امر نیز توهین دیگری است که بسیاری از مخالفین شیعه به سادگی از کنار آن عبور می کنند.
” رضاع ” به معنی شیر خوردن به صورت مستقیم از سینه ی زن می باشد و این امر در نزد علماء و فقهاء، ثابت و مسلم است و البته در این بین برخی از کم خردان و کسانی که بهره ای از علم ندارند خواسته اند بگویند به این معناست که مثلا آن زنان شیر خود را در کاسه بریزند و به مرد بدهند حال آن که چنین تاویل و توجیهی کاملا بی اساس و باطل است و ” رضاع ” فقط و فقط به معنای خوردن شیر به صورت مستقیم از سینه ی زن است.
معنی رضاع در قاموس المعانی :

http://www.almaany.com/ar/dict/ar-ar/%D8%B1%D8%B6%D8%B9

http://www.almaany.com/ar/dict/ar-fa/%D8%B1%D8%B6%D8%B9

اکنون با توجه به معنای حقیقی کلمه ی ” رضاع ” آیا این اهانت به عائشه و دختران خواهران و دختران برادران عائشه به حساب نمی آید که مردان بزرگسال نامحرم و غریبه را رضاع می کرده اند ؟! آیا عائشه دستور به عملی ضد اخلاقی می داده است ؟! به راستی چه کسی به عائشه توهین می کند ؟!

نکته : نکات مطرح شده در این مطلب صرفا بر مبنای روایات و مطالب صحیح و معتبر کتب مخالفین شیعه و جهت احتجاج بر مخالفین شیعه و دفع شبهه ی اهانت به امهات المومنین از جانب شیعیان بوده و به هیچ وجه متمثل عقیده ی مکتب اهل بیت نمی باشد.

 

0
ديدگاه