in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

111

۰۹ مرداد ۱۳۹۶

ردی محکم بر شبهه ای در رجعت!

تولید شده در سایت ندای شیعه

وقتی ناصبی میخواهد با حیله و نیرنگ عقاید بر حقه شیعه را تضعیف و عقاید باطل خود را ثابت کند باید انتظار این را نیز داشته باشد تا دهانش با ضربات حیدری پر خون شده تا شاید کمی دست از تدلیس و فریب بردارد

کانالی ناصبی(ترجیح میدهیم تا جهت حفظ طهارت تقدس سایت، اسمی از او برده نشود!)در کانال خود با ذکر دو آیه سعی کرده است تا به مخاطبانش القا کند ، رجعت از نظر قرآن باطل است!ولی گور خودش را با این استدلال های سخیف کند و به طور شفاف نشان داد که واقعا چیزی از قرآن نمیداند و اصلا حتی با مشهورترین موضوعات قرآنی نیز آشنا نیست!

دو آیه مطروحه بدین صورت است
أَ لَمْ یَرَوْا کَمْ أَهْلَکْنا قَبْلَهُمْ مِنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَیْهِمْ لایَرْجِعُونَ یس/31
 آیا ندیدند چقدر از اقوام پیش از آنان را (به خاطر گناهانشان) هلاک کردیم که آنها هرگز به سوى ایشان باز نمى گردند (و زنده نمى شوند)؟

حَتّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ*لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فِیما تَرَکْتُ کَلاّ إِنَّها کَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى یَوْمِ یُبْعَثُونَ مومنون/99-100

تا زمانى که مرگ یکى از آنان فرا رسد، مى گوید: پروردگار من! مرا باز گردانید!شاید در آنچه ترک کردم (و کوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم ! (ولى به او مى گویند:) چنین نیست! این سخنى است که او به زبان مى گوید! و پشت سر آنان برزخى است تا روزى که برانگیخته شوند

 خوب!باز هم جهل وهابی واضح و واضح تر میشود و با این تدلیس ها فقط چاهی که برای خود میکنند را عمیق تر میکنند

همانطور که شارحان و عالمان شیعی فرموده اند و به آن خواهیم پرداخت،اگر هر نوع زنده شدن در این دنیا بعد از مرگ ، به قول شما نواصب،خرافه است و باطل،پس قضیه اصحاب کهف،زنده کردن مردگان بدست حضرت عیسی(ع) و ... را چگونه پاسخ میدهید؟

آیا حاضرید بگویید عقیده شما متناقض است و باز هم ملعبه ی دست ملحدین بشوید؟

شما نواصب دو راه بیشتر پیش رو ندارید!یا اینکه اقرار کنید قرآن شما متناقض است یا اینکه به همه ی آیات مراجعه کرده و عقیده صحیح را از کل آن بگیرید

پاسخ به شبهه وارده چیزی نیست جز اینکه این افراد که در آیات خداوند و ملائك را مورد خطاب قرار میدهند، کسانی هستند که گناهکار بوده و قصد جبران اعمال گذشته خویش را دارند و محوریت این آیات این است که خداوند به بشر بفهماند اعمال خود را در همین دنیای کنونی درست انجام دهد تا هنگام مرگ حسرت بازگشت و جبران آن ها را نداشته باشد ولی این بر ما پوشیده نیست که باذن الله متعال هر چیزی از قبیل رجعت یا زنده کردن مرده توسط حضرت عیسی (ع) و یا زنده شدن حضرت عزیر (ع)شدنی و ممکن است

کما اینکه برای مثال در آیه ای قبل از آیه 31 سوره مبارکه یس ، یعنی در آیه 30 این آیه را مشاهده میکنیم که نشان دهنده حسرت خداوند برای بندگانی است که در غافل اند و توجهی به آخرت ندارند و میخواهد نشان دهد که این دنیا محل زراعت برای آخرت است و بطور کل راهی برای جبران بعد از مرگ وجود ندارد 
یا حَسْرَةً عَلَى الْعِبادِ ما یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُول إِلاّ کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ یس/30
افسوس بر این بندگان که هیچ پیامبرى براى هدایت آنان نیامد مگر این که او را استهزاء مى کردند

یا مثلا برای آیه 99 و 100 سوره مومنون روایات معصومین را خواهیم دید که نشان میدهد این افراد خمس و زکات خویش را نمیپرداختند ، و بعد از مرگ میفهمند چه گناه عظیمی را مرتکب شده اند و از خداوند میخواهند تا آن ها را به دنیا بازگردانند و خداوند در پی این است که به بندگانش بفهماند این دنیا محل انجام اعمال صالح است نه آخرت! نه اینکه هر بازگشتی از نظر قرآن باطل است

وَ ذَكَرَ أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ أَنَّ فِي رِوَايَةِ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ مَنْ مَنَعَ الزَّكَاةَ سَأَلَ الرَّجْعَةَ عِنْدَ الْمَوْتِ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّي أَعْمَلُ صالِحاً فِيما تَرَكْت‏
ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ؛ النص ؛ ص235- قم، چاپ: دوم، 1406 ق

وَ فِي رِوَايَةِ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ مَنَعَ قِيرَاطاً مِن‏ الزَّكَاةِ فَلَيْسَ بِمُؤْمِنٍ وَ لَا مُسْلِمٍ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏  حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ. لَعَلِّي أَعْمَلُ صالِحاً فِيما تَرَكْتُ‏  وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى وَ لَا تُقْبَلُ لَهُ صَلَاةٌ

من لا يحضره الفقيه ؛ ج‏2 ؛ ص12- قم، چاپ: دوم، 1413 ق

و همچنین شرح مولی صالح  مازندرانی بر آیه 31 سوره یس بدین صورت است

قال الشارح قدس سره فى تفسير سورة يس فى ذيل تفسير قوله تعالى: أَ لَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنا ...، الآية ان عدم رجعة قرون من الكفرة الناقصين الهالكين هلاك الابد لا يدل على عدم رجعة غيرهم من النفوس الكاملة الحية بحياة العلم و العرفان، فلا استحالة فى انزال الارواح العالية باذن اللّه و قدرته فى هذا العالم لخلاص الاسارى و المحبوسين بقيود التعلقات من هذا السجن، و قد صح بالروايات المتظافرة عن ائمتنا و ساداتنا من اهل بيت النبوة و العلم حقيقة مذهب الرجعة و وقوعها عند ظهور قائم آل محمد- عليه و عليهم السلام- و العقل أيضا لا يمنعه لوقوع مثله كثيرا من احياء الموتى باذن اللّه بيد انبيائه كعيسى و شمعون و غيرهما على نبينا و آله و عليهم السلام

  شرح أصول الكافي (صدرا) ؛ ج‏1 ؛ ص559- تهران، چاپ: اول، 1383 ش

آیه عدم بازگشت کافران هلاک شده دلالتی بر عدم رجعت افرادی بغیر از آن ها که  افرادی کامل و زنده به علم و عرفان هستند و به اذن خدا استحاله ای در نازل شدن ارواح عالیه نیست ...و روایاتی صحیح از ائمه درباره رجعت در هنگام ظهور حضرت مهدی (عج) صادر شده است و همچنین عقل هم از وقوع چنین چیزی یعنی زنده کردن مردگان با اجازه خدا منع نمیکند مانند زنده کردن مردگان توسط انبیاء ی مانند عیسی و شمعون و ... علیهم السلام

همچنین مثال های مختلفی که توسط شیخ صدوق (طاب ثراه) در کتاب"الاعتقادات الامامیة"خود زده اند

و أصحاب الكهف‏ لَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلاثَ مِائَةٍ سِنِينَ وَ ازْدَادُوا تِسْعاً  ثمّ بعثهم اللّه فرجعوا إلى الدنيا لِيَتَسائَلُوا بَيْنَهُمْ‏، و قصّتهم معروفة
فإن قال قائل: إنّ اللّه عزّ و جلّ قال: وَ تَحْسَبُهُمْ أَيْقاظاً وَ هُمْ رُقُودٌ 
قيل له: فإنّهم كانوا موتى، و قد قال اللّه تعالى: قالُوا يا وَيْلَنا مَنْ بَعَثَنا مِنْ مَرْقَدِنا هذا ما وَعَدَ الرَّحْمنُ وَ صَدَقَ الْمُرْسَلُونَ‏  و إن قالوا كذلك، فإنّهم كانوا موتى. و مثل هذا كثير

إعتقادات الإمامية (للصدوق) ؛ ص62- ايران ؛ قم، چاپ: دوم، ق1414

و اصحاب کهف که در غارشان 300 سال درنگ کردند سپس 9 سال بر آن افزودند {کهف/25}سپس خداوند آن ها را برانگیخت پس به سوی دنیا بازگشتند

خداوند میفرماید:و(اگر به آنها نگاه میکردی)آن ها را بیدار میپنداشتی کهف/18

آن ها مردگان بودند،و خداوند تعالی میگوید:میگویند ای وای برما!چه کسی ما را از خوابگاهمان برانگیخت؟!این همان است که که خداوند رحمان وعده داده ،و فرستادگان (او)راست گفتند! یس/52

پس همانطوری که مشخص شد،این آیات هیچ دلالتی بر نفی رجعت ندارند و درباره کسانی گفته شده که در این دنیا غافل و گناهکارند(همانند این نواصب!)و خداوند با ایشان اتمام حجت میکند که اینگونه افراد در هنگام مرگ،حسرت میخورند... و اگر خداوند بخواهد مردگان زنده میشوند و هیچ مانعی در وقایعی مثل زنده شدن اصحاب کهف،حضرت عزیر(ع) وجود ندارد

ابومهدی علیرضا القزوینی

ترجمه آیات از تفسیر نمونه

برداشت مطالب بدون ذکر نام نویسنده یادداشت بلامانع است

0
ديدگاه