in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

1

0

335

۱۲ شهریور ۱۳۹۶

دفاع از آبروى عمرو بن عاص!

تولید شده در سایت ندای شیعه

دفاع از آبروى عمرو بن عاص! (صحابه‌اى كه طبق روايات صحيح مخالفين ملعون است)

لينك كيفيت عالى اسكن‌ها:
http://yon.ir/ChZlh

 

«رويانى» از علماى بزرگ مخالفين با سند صحيح نقل مى‌كند:

نا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى ، نا سَهْلُ بْنُ حَمَّادٍ أَبُو عَتَّابٍ الدَّلَّالُ ، نا عِيسَى بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ ، نا عَدِيُّ بْنُ ثَابِتٍ ، عَنِ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «اللَّهُمَّ إنَّ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ هَجَانِي ، وَهُوَ يَعْلَمُ أَنِّي لَسْتُ بِشَاعِرٍ ، فَاهْجُهُ وَالْعَنْهُ عَدَدَ مَا هَجَانِي - أَوْ مَكَانَ مَا هَجَانِي»

رسول اكرم (صلّى الله عليه وآله) ميفرمايند: خدايا براستى كه عمرو بن عاص مرا هجو (سرزنش كردن - سرزنش كردن به شعر) كرد ، در حالى كه او مى‌داند كه من شاعر نيستم ، پس او را هجو كن ، و به تعدادى كه مرا هجو كرده او را لعن كن!

المسند - محمد بن هارون الروياني - ج ١ - الصفحة ٢٥٧

http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=329&pid=155821&hid=387

 

 

بررسى سند اين روايت:

راوى اوّل: محمد بن المثنى العنزي: ثقة ثبت

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=6861

 

راوى دوّم: سهل بن حماد العنقزي: صدوق حسن الحديث

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=3670

 

راوى سوّم: يسى بن عبد الرحمن السلمي: ثقة

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=6317

 

راوى چهارم: عدي بن ثابت الأنصاري: ثقة رمي بالتشيع

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=5573

 

راوى پنجم: البراء بن عازب الأنصاري: صحابي

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=1157

 

 

طبق سايت معروف وهابيون «إسلام ويب» سند اين روايت «حَسَن» مى‌باشد:

الكتاب: مسند الروياني [الحكم: إسناده حسن رجاله ثقات عدا سهل بن حماد العنقزي وهو صدوق حسن الحديث]

http://library.islamweb.net/hadith/dyntree1.php?type=3&sid=1157&bk_no=329&cid=9846

 

 

ملاحضه كنيد كه طبق اين روايت مخالفين:

الف. عمرو بن عاص ملعون است در كلام حضرت رسول اكرم (صلّى الله عليه وآله).

ب. سرزنش خداوند متعال شامل عمرو بن عاص است.

 

امّا وقتى كه مخالفين شيعه مانند «طحاوى» به اين روايت مى‌رسند نام «عمرو بن عاص» را به «فلان» تغيير مى‌دهند تا بلكه دفاعى از كسانى بكند كه به امير مؤمنان (سلام الله عليه) بدترين ظلم‌ها را روا كرده بودند.

 كَمَا قَدْ حَدَّثَنَا أَبُو أُمَيَّةَ قَالَ: حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْمُفَضَّلِ الْحَفَرِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَن ِ، عَنْ عَدِيِّ بْنِ ثَابِتٍ ، عَنِ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اللهُمَّ إنَّ فُلَانًا ابْنَ فُلَانٍ هَجَانِي وَهُوَ يَعْلَمُ أَنِّي لَسْتُ بِشَاعِرٍ فَأَهْجُوَهُ، فَالْعَنْهُ عَدَدَ مَا هَجَانِي ، أَوْ مَكَانَ مَا هَجَانِي. قَالَ: ثُمَّ أَبَانَ اللهُ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ أَنَّ الَّذِي كَانُوا يَسْمَعُونَهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يَكُنْ كَمَا قَالُوا: إنَّهُ شَاعِرٌ يَتَكَلَّمُ بِالشِّعْرِ كَمَا يَتَكَلَّمُ بِهِ أَهْلُهُ وَإِنَّهُمْ حَمَلُوهُ عَلَى الشِّعْر ِ، فَلَمْ يَلْتَئِمْ عَلَى لِسَانِ أَحَدٍ أَنَّهُ شِعْرٌ.

مشكل الآثار - الطحاوي - ج ٨ - الصفحة ٣٨٥

http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=380&hid=2824&pid=

 

الله اكبر! خيانت تا چه حد؟! خداوند مى‌داند چندين فضائل نورانى براى أهل‌البيت عصمت و طهارت (صلوات الله عليهم) در كتب مخالفين موجود بود كه بوسيله همين روش‌هاى شيطانى از بين رفتند! تا بتوانند از كسى دفاع كنند كه به اعتراف «زمخشرى» از علماى سرشناس مخالفين حرامزاده بوده است!

سؤالى از اذهان بيدار ، آيا واقعاً مى‌شود در نقل حديث به علماى مخالفين اعتماد كرد كه به راحتى احاديث را طبق ميل‌شان تغيير مى‌دهند و شرط امانت‌دارى در حديث را رعايت نمى‌كنند؟!

قضاوت با شما...

#محامي_أهل_البيت_مؤمن_الطاق

يا على مدد...

0
ديدگاه