in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

283

۰۵ مهر ۱۳۹۶

تهمت به پیامبر صلی الله علیه وآله در ازدواج با همسر پسر خوانده(زید)

دفاع از پیامبر صلی الله علیه و آله

تولید شده در سایت ندای شیعه

تهمت به پیامبر ص در ازدواج با همسر پسرخوانده

در این مقاله شباهت عقیده یهود و نصاری با کتب اهل سنت مطرح میشود!  و این است عاقبت عدم اتباع از اهل بیت علیهم السلام.

طبق روایت متواتر نزد اهل سنت، صحابه و… تابع سنتهای یهود و نصارا می شوند.

تابع بودن یعنی همان راه رو روش آنها! من جمله توهین به انبیای الهی…

۶۸۸۹ حدثنا محمد بن عبد الْعَزِیزِ حدثنا أبو عُمَرَ الصَّنْعَانِیُّ من الْیَمَنِ عن زَیْدِ بن أَسْلَمَ عن عَطَاءِ بن یَسَارٍ عن أبی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ عن النبی صلى الله علیه وسلم قال لَتَتْبَعُنَّ سَنَنَ من کان قَبْلَکُمْ شِبْرًا بشبر وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حتى لو دَخَلُوا جُحْرَ ضَبٍّ تَبِعْتُمُوهُمْ قُلْنَا یا رَسُولَ اللَّهِ الْیَهُودُ وَالنَّصَارَى قال فَمَنْ

صحیح البخاری  ج ۶   ص ۲۶۶۹

۴۳ حدثنا محمد بن یحیى ( أنبأ ) إسماعیل بن أبان الوراق أبو أویس حدثنی ثور بن زید الکنانی وموسى بن میسره بن عکرمه عن ابن عباس قال قال رسول الله صلى الله علیه وسلم لترکبن سنن من کان قبلکم شبرا بشبر وذراعا بذراع وباعا بباع حتى لو أن أحدهم دخل جحر ضب لدخلتم وحتى لو ان أحدهم جامع أمه بالطریق لفعلتم 

السنه للمروزی  ج ۱   ص ۱۸

ترجمه:

ابوسعید خدری – رضی الله عنه – می گوید: رسول اکرم – صلى الله علیه وسلم – فرمود: «شما وجب به وجب و ذراع به ذراع از روش پیشینیان، پیروی خواهید کرد. حتی اگر آنان وارد سوراخ سوسماری شده باشند شما نیز وارد آن خواهید شد». واگر یکی از آنها با مادر خود در راه مجامعت کند، شما نیز اینکارو می کنید.

راوی می گوید: گفتیم: ای رسول خدا! منظور از گذشتگان، یهود و نصارا است؟ فرمود: «پس چه کسی است»؟!

ماجرای تهمت ها از کجا شروع شد؟؟

وَإِذْ تَقُولُ لِلَّذِي أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَأَنْعَمْتَ عَلَيْهِ أَمْسِكْ عَلَيْكَ زَوْجَكَ وَاتَّقِ اللَّهَ وَتُخْفِي فِي نَفْسِكَ مَا اللَّهُ مُبْدِيهِ وَتَخْشَى النَّاسَ وَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَاهُ فَلَمَّا قَضَى زَيْدٌ مِنْهَا وَطَرًا زَوَّجْنَاكَهَا لِكَيْ لَا يَكُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ حَرَجٌ فِي أَزْوَاجِ أَدْعِيَائِهِمْ إِذَا قَضَوْا مِنْهُنَّ وَطَرًا وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا (37)

(به خاطر بياور) زمانى را که به آن کس که خداوند به او نعمت داده بود و تو نيز به او نعمت داده بودى [به فرزند خوانده‏ات «زيد»] مى‏گفتى: «همسرت را نگاه‏دار و از خدا بپرهيز!» (و پيوسته اين امر را تکرار مى‏کردى)؛ و در دل چيزى را پنهان مى‏داشتى که خداوند آن را آشکار مى‏کند؛ و از مردم مى‏ترسيدى در حالى که خداوند سزاوارتر است که از او بترسى! هنگامى که زيد نيازش را از آن زن به سرآورد (و از او جدا شد)، ما او را به همسرى تو درآورديم تا مشکلى براى مؤمنان در ازدواج با همسران پسر خوانده‏هايشان -هنگامى که طلاق گيرند- نباشد؛ و فرمان خدا انجام شدنى است (و سنّت غلط تحريم اين زنان بايد شکسته شود).
 

مَا كَانَ عَلَى النَّبِيِّ مِنْ حَرَجٍ فِيمَا فَرَضَ اللَّهُ لَهُ سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَقْدُورًا (38)

هيچ گونه منعى بر پيامبر در آنچه خدا بر او واجب کرده نيست؛ اين سنّت الهى در مورد کسانى که پيش از اين بوده‏اند نيز جارى بوده؛ و فرمان خدا روى حساب و برنامه دقيقى است!

 الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا (39)

(پيامبران) پيشين کسانى بودند که تبليغ رسالتهاى الهى مى‏کردند و (تنها) از او مى ترسيدند، و از هيچ کس جز خدا بيم نداشتند؛ و همين بس که خداوند حسابگر (و پاداش‏دهنده اعمال آنها) است!

مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا (40)

محمّد (ص) پدر هيچ يک از مردان شما نبوده و نيست؛ ولى رسول خدا و ختم‏کننده و آخرين پيامبران است؛ و خداوند به همه چيز آگاه است!

این همه داستانی است که در قرآن آمده است؛ اما ببینیم روایات شیعه و سنی چگونه آن را شرح داده اند؛ آیا همان تهمت هایی که برای حضرت داود زدند ، برای پیامبر (ص) نیز تکرار شد؟؟

مَا كَانَ عَلَى النَّبِيِّ مِنْ حَرَجٍ فِيمَا فَرَضَ اللَّهُ لَهُ سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَقْدُورًا (38)

هيچ گونه منعى بر پيامبر در آنچه خدا بر او واجب کرده نيست؛ اين سنّت الهى در مورد کسانى که پيش از اين بوده‏اند نيز جارى بوده؛ و فرمان خدا روى حساب و برنامه دقيقى است!

تهمت به حضرت داود: 

http://nedayeshia.com/9310-2/

سنتی (تهمتی)که برای داود هم تکرار شد!!!

وحكى الثعلبي عن مقاتل وابن الكلبي أن الإشارة إلى داود عليه السلام حيث جمع الله بينه وبين من فتن بها

غالب بن عطية الأندلسي ، المحرر الوجيز في تفسير الكتاب العزيز ج4 ص387

و ثعلبی از مقاتل ابن سلیمان و ابن کلبی حکایت کرد به اشاره به داود زمانیکه خداوند بین او و بین کسی که با او آزمایش شد را جمع کرد!!!!!!!!!!

والعیاذ بالله

آقای سمعانی مفسر شهیر سنی می نویسد:

المراد من الآية تشبيه حال النبي بحال داود ؛ فإن داود هوى امرأة فجمع الله بينهما على وجه الحلال ، وكذلك الرسول هوى امرأة فجمع الله بينهما على وجه الحلال .

تفسير السمعاني ج4 ص290

مراد از آیه تشبیه حال نبی اسلام به حال داود است!!! پس براستی که داود عشق زنی در دلش جای گرفت پس خداوند بین او و آن زن را از صورت حلال جمع نمود و همچنین عشق زنی که در دل رسول اسلام جای گرفت ، پس خداوند بین او و ان زن(زینب) را بصورت حلال جمع کرد!!

واین چنین عذر بدتر از گناه می آوردند!!

پیامبر اهل سنت عاشق زن دیگران میشود!! و برای زید خوشایند نیست

إن رسول الله e أتى زيدا ذات يم لحاجة فأبصر زينت قائمة في درع وخمار وكانت بيضاء جميلة ذات خلق من أتم نساء قريش فوقعت في نفسه وأعجبه حسنها فقال سبحان الله مقلب القلوب وانصرف فلما جاء زيد ذكرت ذلك له ففطن زيد فألقى في نفس زيد كراهيتها في الوقت فأتى رسول الله e فقال أني أريد أن افارق صاحبي قال ما لك ارابك منها شيء قال لا والله يا رسول الله ما رأيت منها إلا خيرا ولكنها تتعظم علي لشرفها وتؤذيني بلسانها فقال له النبي e امسك عليك زوجك

 تفسير البغوي ج3 ص531

براستی که پیامبر خدا به سوس زید آمد که منزل او نزدیک منزلش بود؛ پس چشمش به زینب افتاد که در حجاب درع و خمار بود و او زیبایی و درخشندگی خاصی بود ؛ از تمام ترین زنان قریش بود؛  پس در پیامبر اتفاقی افتاد و متاثر شد از شدت زیبایی او!!!

و گفت: سبحان الله مقلب القلوب! و از آنجا رفت.

وقتی زید آمد ، زینب برای او داستان را تعریف کرد. و زید داستان را دریافت! و از این ماجرا خوشش نیامد.  پس نزد پیامبر ص آمد و گفت: من میخواهم از او جدا شوم. فرمود: چرا  میبینم که در تو چیزی هست(ناراحتی)؟  گفت: نه بخدا قسم. جز خوبی از او ندیدم ولی بخاطر شرفش برمن بزرگی میکند و آزارم میدهد با زبانش. و پیامبر ص فرمود: امسک علیک زوجک! " «همسرت را نگاه‏دار"

تفاسير نسفی، بیضاوی و کشاف نیز همین را می نویسند:

أن رسول الله e أبصرها بعدما أنكح إياه فوقعت فى نفسه فقال سبحان الله مقلب القلوب وذلك أن نفسه كانت تجفو عنها قبل ذلك لا تريدها وسمعت زينب بالتسبيحة فذكرتها لزيد ففطن وألقى الله فى نفسه كراهة صحبتها والرغبة عنها لرسول الله فقال لرسول الله e انى أريد أن أفارق صاحبتى

تفسير النسفي ج3 ص306- تفسير البيضاوي ج4 ص376- الكشاف ج3 ص549

ابي السعود مفسر بزرگ اهل سنت می نویسد: 

وذلك أنه e ابصرها بعد ما أنكحها إياه فوقعت في نفسه حالة جبلية لا يكاد يسلم منها البشر فقال سبحان الله مقلب القلوب وسمعت زينب بالتسبيحة فذكرتها لزيد ففطن لذلك ووقع في نفسه كراهة...

تفسير أبي السعود ج7 ص105

و این بخاطر آن است که بعد از ازدواج زینب اورا دید ، پس در پیامبر حالتی پیش آمد مانند کوه محکم و استوار که هیچ بشری نمی تواند از آن رها شود!!!!! و العیاذ بالله

و پیامبر فرمود:  سبحان الله مقلب القلوب  و زینب آن را شنید و برای زید تعریف کرد و زید از این ماجرا خوشش نیامد!!

آیا این فرد دارای خلق عظیم است؟؟  پناه بخدا از تهمت !

عایشه و تایید ماجرا:

اگر قرار بود پیامبر چیزی کتمان کند این ماجرا بود

وعائشة ما نزلت على رسول الله e آية هي اشد عليه من هذه الآية وروي عن مسروق قال قالت عائشة لو كتم النبي e شيئا مما اوحي إليه لكتم هذه الآية ( وتخفي في نفسك ما الله مبديه )

تفسير ابن كثير ج3 ص492- تفسير البغوي ج3 ص531

ابن کثیر سلفی دمشقی می نویسد:

و عایشه گفت: هیچ آیه ای شدیدتر از این آیه بر پیامبر نازل نشد! و از مسروق روایت شده که عایشه گفت: اگر قرار بود پیامبر چیزی را از وحی مخفی کند، همین آیه بود  و مخفی می کرد چیزی را که خداوند آشکارش کرده است!!!!!

شما را بخدا سوگند آیا این تهمت آشکار به نبی مکرم اسلام نیست؟؟؟  این بصراحت تاکید در خطا کردن و زشت بودن آن کار دارد.

قال الحسن ما أنزل الله عز وجل على النبي e آية أشد منها ولو كان كاتما شيئا من الوحي لكتمها

تفسير السمرقندي ج3 ص59

حسن میگوید: هیچ آیه ای شدیدتر از این آیه نازل نشد و اگر قرار به مخفی کردن بود همین آیه را پیامبر ص (برای حفظ آبرو) مخفی میکرد.

عمر و تایید ماجرا:

فقال عمر بن الخطاب ، رضي الله عنه : لوكتم رسول الله صلى الله عليه وسلم شيئاً من القرآن لكتم هذه التي أظهرت عليه

تفسير مقاتل بن سليمان  ج 3   ص 48

عمر بن خطاب هم دقیقا همین را می گوید!!!

به این قناعت نکرد و پا را فراتر گذاشته اند تا جایی که به دروغ گفته اند:

پیامبر ص همیشه دوست داشت زید همسرش را زودتر طلاق دهد!!

وكان يحب النبي e أن يطلقها وخشي مقالة الناس أن أمره بطلاقها فنزلت هذه الآية

تفسير السمرقندي ج3 ص58

و پیامبر همیشه  دوست داشت که او را طلاق دهد! ولی از حرف مردم می ترسید که به او دستور دهد تا طلاقش دهد، پس خدا ایه را نازل کرد!!

روي أن النبي e كان حريصا على أن يطلق زيد زينب ليتزوجها

التسهيل لعلوم التنزيل ج3 ص138

وروایت شده که پیامبر ص بر طلاق زینب توسط زید(همسر او) حریص بود تا با او ازدواج کند!!!!!! و العیاذ بالله

وقد اختلف فى تأويل هذه الآية فذهب قتادة وابن زيد وجماعة من المفسرين منهم ابن جرير الطبرى وغيره إلى أن النبى e وقع منه استحسان لزينب بنت جحش وهى فى عصمة زيد وكان حريصا على أن يطلقها زيد فيتزوجها هو ثم إن زيدا لما أخبره بأنه يريد فراقها ويشكو منها غلظة قول وعصيان أمر وأذى باللسان وتعظما بالشرف قال له اتق الله فيما تقول عنها وأمسك عليك زوجك وهو يخفى الحرص علي طلاق زيد إياها

فتح القدير ج4 ص284

شوکانی مفسر و عالم شهیر سنی میگوید:

ودر تاویل این ایه اختلاف است؛ قتاده و ابن زید و جماعتی از مفسرین مثل ابن جریر طبری و غیره  گفته اند که:

 زیبایی و خوبی زینب در پیامبر واقع شد درحالیکه او همسر زید بود؛ و پیامبر حریص بر طلاق او بود که با او ازدواج کند!!  سپس وقتی زید فهمید که پیامبر اورا می خواهد، از او بخاطر تندی حرف و سرپیچی و اذیت با زبان شکایت کرد و گفت که او را نمی خواهد . پیامبر فرمود: از خدا بترس و همسرت را نگه دار و پیامبر حرص بر طلاق را مخفی می کرد!!!!! والعیاذ بالله

اینها چه مطالبی است ؟  آیا اینها توهین و هتک مقام نبوت نیست؟؟

همین تاریخ طبری که ابن تیمیه حرانی درباره می گوید:

 وأما التفاسير التي في أيدي الناس : فأصحها تفسير محمد بن جرير الطبري ؛ فإنه يذكر مقالات السلف بالأسانيد الثابتة ، وليس فيه بدعة ، ولا ينقل عن المتهمين ، كمقاتل بن بكير والكلبي .

" مجموع الفتاوى " ( 13 / 358 ) .

و در تفاسیری که در دست مردم است،صحیح ترین آنها تفسیر طبری که همه آن از سلف با سندهای ثابت و معتبر است و در آن بدعتی نیست و از متهمین روایتی نقل نکرده . مثل تفسیر مقاتل بن بکیر و کلبی.

اما حقیقت چیست؟

برای دانستن حقیقت به کتب شیعه و تفسیر اهل بیت مراجعه می کنیم.

تفسير الصافي، ج‏4، ص: 193

في المجمع عن السجّاد عليه السلام: إنّ الذي أخفاه في نفسه هو أنّ اللَّه سبحانه أعلمه أنّها ستكون من أزواجه و أنّ زيداً سيطلّقها فلمّا جاء زيد و قال له أريد أن اطلّق زينب قال له‏ أَمْسِكْ عَلَيْكَ زَوْجَكَ‏ فقال سبحانه لم قلت‏ أَمْسِكْ عَلَيْكَ زَوْجَكَ‏ و قد أعلمتك أنّها ستكون من أزواجك‏

از امام سجاد ع نقل است که فرمودند: آن چیزی که پیامبر صلی الله علیه و اله مخفی می نمود، آن است که خداوند پیامبر را آگاه کرده بود که پیامبر به زودی همسر زینب می شود و زید نیز اورا طلاق میگوید. 

لذا زید روزی آمد و گفت: می خواهم او را طلاق دهم ؛ پیامبر ص فرمود: اورا نگاه دار. سپس خداوند فرمود: چرا به او گفتی همسرش را نگاه دارد؟ درحالیکه من تو را آگاه کردم که از همسرانت خواهد شد.

 

تفاوت میان تفاسیر اهل بیت و اهل سنت را مشاهده کردید؟

عاقبت دوری از مکتب اهل بیت علیهم السلام همین است....

و چه شباهت عجیبی بود میان تهمت یهود و نصاری به حضرت داود ع و تهمت کتب اهل سنت به نبی مکرم اسلام...

گردآورنده- عبدالاحقر؛ کرار

0
ديدگاه