in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

1

0

101

۲۲ مرداد ۱۳۹۶

تناقضات احمد بن شعیب نسائی، دریای علم و امام و حافظ و شیخ الاسلام اهل سنّت در علم رجال ( قسمت پنجم،تناقض13تا15)

در این سلسله مطالب تصمیم بر نمایان کردن تناقضات رجالی احمد بن شعیب نسائی صاحب سُنن ، دریای علم و شیخ الاسلام و امام و حافظ و محدّث بزرگ اهل سنّت داریم.

با توسّل به حضرت زهرا(س) ، این مطالب را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار خواهیم داد.

تولید شده در سایت ندای شیعه

بعد از آن که مخالفین مذهب اهل بیت(ع) در فضای مجازی به نقد و بررسی غیر علمی و مضحک علم الحدیث و رجال شیعه پرداختند ، ما نیز تصمیم گرفتیم به تناقضات و تعارضات علمای این جماعت در علم رجال اشاراتی داشته باشیم.

در این سلسله مطالب تصمیم بر نمایان کردن تناقضات رجالی احمد بن شعیب نسائی صاحب سُنن ، دریای علم و شیخ الاسلام و امام و حافظ و محدّث بزرگ اهل سنّت داریم.

با توسّل به حضرت زهرا(س) ، این مطالب را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار خواهیم داد.

تناقض سیزدهم:

راوی محلّ تناقض:

خصيف بن عَبْد الرَّحْمَنِ الجزري ، أَبُو عون الحراني الخضرمي الأُمَوِي مولى عُثْمَان بْن عفان.

نسائی در مورد این راوی نظرات مختلفی دارد.ابی الحجّاج یوسف المزی عالم بزرگ اهل سنّت نظر نسائی در مورد این راوی را بدین شرح آورده است:

وَقَال النَّسَائي فيما قرأت بخطه : عتاب ليس بالقوي، ولا خصيف. وَقَال فِي موضع آخر: صالح.

تهذيب الكمال في أسماء الرجال ج8ص259 ط مؤسسة الرسالة - بيروت

نسائی در آنچه که با خط او خواندم گفته است که عتاب و خصیف قوی نیستند و در جای دیگر نیز گفته است که او صالح هست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدیم که نسائی باز هم دچار تناقض شده است و رای های چندگانه صادر نموده است.

تناقض چهاردهم:

راوی محلّ تناقض:

 ربيعة بن سيف بن ماتع المعافري الصنمي الإسكندراني.

ابن حجر عسقلانی امام و رجالی مشهور و حافظ علی الاطلاق اهل سنت می نویسد:

وقال النسائي ليس به بأس.

 تهذيب التهذيب ج3 ص 255 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی گفته است که در او بدی و ایرادی نیست.

امّا وی در صفحه ی بعدی می نویسد:

وقال النسائي في السنن ضعيف.

 تهذيب التهذيب ج3 ص 256 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی در سنن گفته است که او ضعیف است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدیم که نسائی باز هم دچار تناقض شده است و رای های چندگانه صادر نموده است.

تناقض پانزدهم:

راوی محلّ تناقض:

 ربيعة بن كلثوم بن جبر البصري.

ابن حجر عسقلانی امام و رجالی مشهور و حافظ علی الاطلاق اهل سنت می نویسد:

 وقال النسائي ليس به بأس.

 تهذيب التهذيب ج3 ص 263 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی در سنن گفته است که در او ایرادی نیست.

وی در چند خط پایین تر می نویسد:

وقال النسائي في الضعفاء ليس بالقوي.

 تهذيب التهذيب ج3 ص 263 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی گفته است که او قوی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این هم تناقض عجیبی دیگر از نسائی عالم بزرگ مخالفین شیعه که با وجود شیشه ای بودن خانه شان ، به سمت دیگران سنگ پرتاب می کنند.

در قسمت های بعدی نیز از تناقضات دیگر این عالم بزرگ اهل سنّت پرده برداری خواهیم کرد.

قضاوت با آزادگان...

#والله_لن_ابقی_لکم_باقیة_یاوهابیة ...

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ

سوره یس،آیه 12

مبین ربیعی(قاهرالنّواصب)

التماس دعای بیکران ، برای رفع حوائج و اضطرار نویسنده

0
ديدگاه