in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

119

۲۷ تیر ۱۳۹۶

تناقضات احمد بن شعیب نسائی، دریای علم و امام و حافظ و شیخ الاسلام اهل سنّت در علم رجال ( قسمت دوم،تناقض4تا6)

در این سلسله مطالب تصمیم بر نمایان کردن تناقضات رجالی احمد بن شعیب نسائی صاحب سُنن ، دریای علم و شیخ الاسلام و امام و حافظ و محدّث بزرگ اهل سنّت داریم.

با توسّل به حضرت زهرا(س) ، این مطالب را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار خواهیم داد.

تولید شده در سایت ندای شیعه

بعد از آن که مخالفین مذهب اهل بیت(ع) در فضای مجازی به نقد و بررسی غیر علمی و مضحک علم الحدیث و رجال شیعه پرداختند ، ما نیز تصمیم گرفتیم به تناقضات و تعارضات علمای این جماعت در علم رجال اشاراتی داشته باشیم.

در این سلسله مطالب تصمیم بر نمایان کردن تناقضات رجالی احمد بن شعیب نسائی صاحب سُنن ، دریای علم و شیخ الاسلام و امام و حافظ و محدّث بزرگ اهل سنّت داریم.

با توسّل به حضرت زهرا(س) ، این مطالب را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار خواهیم داد.

تناقض چهارم:

راوی محلّ تناقض:

 إسحاق بن راشد الجزري، أبو سُلَيْمان الحراني، وقيل الرَّقِّيّ  ، مولى بني أمية ، وقيل: مولى عُمَر بْن الخطاب

نسائی در مورد این راوی نظرات مختلفی دارد.ابی الحجّاج یوسف المزی عالم بزرگ اهل سنّت نظر نسائی در مورد این راوی را بدین شرح آورده است:

وَقَال النَّسَائي: ليس به بأس.

تهذيب الكمال في أسماء الرجال ج2ص421 ط مؤسسة الرسالة - بيروت

ونسائی گفته است که در او ایرادی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امّا ابن حجر عسقلانی ، تضعیف وی توسّط نسائی را آورده است:

وقال النسائي ليس بذاك القوي

 تهذيب التهذيب ج1 ص 231 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی گفته است که او قوی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدیم که نسائی باز هم دچار تناقضی کاملا واضح و آشکار شده است.

تناقض پنجم:

راوی محلّ تناقض:

بريد بن عبد الله بن أبى بردة بن أبى موسى الأشعرى

نسائی در مورد این راوی نیز نظرات کاملا متعارض داده است.

شمس الدّین ذهبی امام جرح و تعدیل نامدار اهل سنّت می نویسد:

وقال النسائي : ليس بذاك القوي. وقال ايضا: ليس به باس.

میزان الاعتدال ج1 ص 305 ط دارالمعرفة

نسائی گفته است که او قوی نیست.و همچنین گفته است که ایرادی در او نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدیم که نسائی باز هم دچار تناقض شده است و رای های چندگانه صادر نموده است.

تناقض ششم:

راوی محلّ تناقض:

جبر بن نوف الهمدانى البكالي

ابن حجر عسقلانی از نسائی دو رای کاملا متعارض در قبال این راوی آورده است و نوشته است:

وقال النسائي صالح

 تهذيب التهذيب ج2 ص 60 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی گفته است که او صالح است.

و ابن حجر در چند سطر پایین تر تصریح بر جرح وی توسّط نسائی کرده است:

وقال النسائي في الجرح والتعديل ليس بالقوي

 تهذيب التهذيب ج2 ص 60 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی در جرح و تعدیل گفته است که او قوی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این هم تناقض عجیبی دیگر از نسائی عالم بزرگ مخالفین شیعه که با وجود شیشه ای بودن خانه شان ، به سمت دیگران سنگ پرتاب می کنند.

در قسمت های بعدی نیز از تناقضات دیگر این عالم بزرگ اهل سنّت پرده برداری خواهیم کرد.

قضاوت با آزادگان...

#والله_لن_ابقی_لکم_باقیة_یاوهابیة ...

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ

سوره یس،آیه 23

مبین ربیعی(قاهرالنّواصب)

التماس دعای بیکران ، برای رفع حوائج و اضطرار نویسنده

0
ديدگاه