in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

94

۲۵ تیر ۱۳۹۶

تناقضات احمد بن شعیب نسائی، دریای علم و امام و حافظ و شیخ الاسلام اهل سنّت در علم رجال ( قسمت اول،تناقض1تا3)

در این سلسله مطالب تصمیم بر نمایان کردن تناقضات رجالی احمد بن شعیب نسائی صاحب سُنن ، دریای علم و شیخ الاسلام و امام و حافظ و محدّث بزرگ اهل سنّت داریم.

با توسّل به حضرت زهرا(س) ، این مطالب را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار خواهیم داد.

تولید شده در سایت ندای شیعه

بعد از آن که مخالفین مذهب اهل بیت(ع) در فضای مجازی به نقد و بررسی غیر علمی و مضحک علم الحدیث و رجال شیعه پرداختند ، ما نیز تصمیم گرفتیم به تناقضات و تعارضات علمای این جماعت در علم رجال اشاراتی داشته باشیم.

در این سلسله مطالب تصمیم بر نمایان کردن تناقضات رجالی احمد بن شعیب نسائی صاحب سُنن ، دریای علم و شیخ الاسلام و امام و حافظ و محدّث بزرگ اهل سنّت داریم.

با توسّل به حضرت زهرا(س) ، این مطالب را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار خواهیم داد.

تناقض اوّل:

راوی محلّ تناقض:

إِبْرَاهِيم بن مرزوق بن دينار الأُمَوِي، أبو إسحاق البَصْرِيّ، نزيل مصر، مولى عثمان بْن عفان

نسائی در مورد این راوی نظرات مختلفی دارد.ابی الحجّاج یوسف المزی عالم بزرگ اهل سنّت نظر نسائی در مورد این راوی را بدین شرح آورده است:

قال النَّسَائي: صالح. وَقَال فِي موضع آخر: لا بأس به. وَقَال في موضع آخر: ليس لي به علم.

تهذيب الكمال في أسماء الرجال ج2ص198 ط مؤسسة الرسالة - بيروت

نسائی گفته است که او صالح است و در جایی دیگر گفته است که او ایرادی ندارد و در جایی دیگر گفته است که اورا نمی شناسم.

تعارض نسائی در مورد این راوی کاملا عیان بود و این تعارض از ناشناس بودن راوی نزد نسائی ، تا صالح و بی اشکال بودن راوی کشیده شده است!!

تناقض دوم:

راوی محلّ تناقض:

 إبراهيم بن سويد النخعي الكوفي الأعور

از نسائی در مورد این راوی نیز نظرات مختلف ومتناقضی در کتب رجالی اهل سنّت موجود است.ابن حجر عسقلانی امام و حافظ علی الاطلاق اهل سنّت نیز می گوید:

وقال النسائي: "ثقة". قلت: ونقل صاحب الميزان تبعا لابن الجوزي أن النسائي: "ضعفه"

 تهذيب التهذيب ج1 ص 127 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

و نسائی در مورد او گفته است که ثقه است و صاحب میزان از ابن جوزی نقل کرده است که نسائی آن راوی را تضعیف کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واضح است که نظرات موجود از نسائی در کتب اهل سنّت در مورد این راوی کاملا متعارض و متناقض می باشد.

تناقض سوم:

راوی محلّ تناقض:

 إسحاق بن إِسْمَاعِيل بْن عَبد الله بْن زكريا المذحجي أبو يعقوب الرملي النحاس.

در مورد این راوی نیز از نسائی نظرات کاملا متعارضی موجود است.ابی الحجّاج یوسف المزی عالم بزرگ و رجالی مشهور اهل سنّت می گوید:

قال النَّسَائي: صالح.وَقَال في موضع آخر: لا أدري ما هو.وَقَال في موضع آخر: كتبت عنه، ولم أقف عليه.

 تهذيب الكمال في أسماء الرجال ج2 ص 408 ط  مؤسسة الرسالة - بيروت

نسائی گفته است که این راوی صالح است و در جای دیگر گفته است که نمیدانم کیست و در جایی دیگر گفته است که از او روایت نوشته ام ولی او را نمیشناسم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و همین مطلب را ابن حجر عسقلانی نیز نوشته است:

 قال النسائي: "صالح" وقال في موضع آخر: "لا أدري ما هو" وقال في موضع آخر: "كتبت عنه ولم أقف عليه"

تهذيب التهذيب ج1 ص 225 ط مطبعة دائرة المعارف النظامية، الهند

نسائی گفته است که این راوی صالح است و در جای دیگر گفته است که نمیدانم کیست و در جایی دیگر گفته است که از او روایت نوشته ام ولی او را نمیشناسم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدیم که نسائی در مورد یک راوی سه نظر کاملا متفاوت و متعارض داده است.

در قسمت های بعدی نیز از تناقضات دیگر این عالم بزرگ اهل سنّت پرده برداری خواهیم کرد.

قضاوت با آزادگان...

#والله_لن_ابقی_لکم_باقیة_یاوهابیة ...

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ

سوره یس،آیه 23

مبین ربیعی(قاهرالنّواصب)

التماس دعای بیکران ، برای رفع حوائج و اضطرار نویسنده

0
ديدگاه