in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

98

۳۰ تیر ۱۳۹۶

تمام هستی عمر بن خطاب در گرو وجود اهل بیت(ع)!

تولید شده در سایت ندای شیعه

هنگامی که بحث برخی از فضایل معصومین از جمله ولایت تکوینی اهل بیت(علیهم السلام) میشود همواره معاندین و منکرین فضایل اهل بیت شروع به هوچی گری و سر و صدا میکنند که وا اسلاماه ! اسلام ناب از بین رفت!!! چه غلو هایی که شما روافض در حق اهل بیت نمی کنید و ...

روایتی در کتاب"سیر اعلام النبلاء" و "الاصابة في تمييز الصحابة" با تصحیح شخص"ذهبی" و "ابن حجر عسقلانی"-از استوانه های رجالی اهل سنت-موجود است که حاکی ولایت تکوینی اهل بیت بر افراد از جمله خود شخص عمر بن خطاب از زبان خودش است:

حَمَّادُ بنُ زَيْدٍ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بنُ سَعِيْدٍ الأَنْصَارِيُّ، عَنْ عُبَيْدِ بنِ حُنَيْنٍ، عَنِ الحُسَيْنِ قَالَ: صَعِدتُ المِنْبَرَ إِلَى عُمَرَ، فَقُلْتُ: انزِلْ عَنْ مِنْبَرِ أَبِي، وَاذْهَبْ إِلَى مِنْبَرِ أَبِيْكَ، فَقَالَ: إِنَّ أَبِي لَمْ يَكُنْ لَهُ مِنْبَرٌ!، فَأَقْعَدَنِي مَعَهُ، فَلَمَّا نَزَلَ قَالَ: أَيْ بُنَيَّ! مَنْ علَّمَكَ هَذَا? قُلْتُ: مَا عَلَّمَنِيْهِ أَحَدٌ, قال: أي بني، وهل أنبت على رءوسنا الشَّعْرَ إلَّا اللهُ، ثُمَّ أَنْتُم...
إِسْنَادُه صَحِيْحٌ.

سير اعلام النبلاء،ط الحدیث،ج4،ص351

حسین بن علی میگوید: به سمت عمر در بالای منبر رفتم و گفتم:از منبر پدر من به پایین بیا و به بالای منبر پدر خودت برو. عمر گفت:پدر من منبری ندارد!پس مرا با خود نشاند و هنگامی که پایین آمد گفت: فرزندم!چه کسی این را به تو گفته است؟ گفتم:هیچ شخصی به من این را نیاموخته است! گفت:فرزندم!آیا مویی که بر سر ما روییده است جز (به دلیل)وجود خدا و شماست؟...

اسناد آن صحیح است.

وقال يحيى بن سعيد الأنصاريّ، عن عبيد بن حنين: حدثني الحسين بن عليّ، قال:
أتيت عمر وهو يخطب على المنبر فصعدت إليه فقلت: انزل عن منبر أبي، واذهب إلى منبر أبيك. فقال عمر: لم يكن لأبي منبر. وأخذني فأجلسني معه أقلّب حصى بيدي، فلما نزل انطلق بي إلى منزله، فقال لي: من علّمك؟ قلت: واللَّه ما علّمني أحد. قال: بأبي، لو جعلت تغشانا. قال: فأتيته يوما وهو خال بمعاوية وابن عمر بالباب، فرجع ابن عمر فرجعت معه فلقيني بعد قلت فقال لي: لم أراك. قلت: يا أمير المؤمنين، إني جئت وأنت خال بمعاوية، فرجعت مع ابن عمر. فقال: أنت أحقّ بالإذن من ابن عمر: فإنما أنبت ما ترى في رءوسنا اللَّه ثم أنتم. سنده صحيح وهو عند الخطيب.

الاصابة فی تمییز الصحابة،ج2،ص69،دار الكتب العلمية - بيروت

سوالی که در اینجا مطرح میشود:

آیا هنوز هم حاضر هستید به سر و صدا های قبلی و هوچی گری های آسمان پر کن بپردازید و به اشخاصی همچون "ذهبی" و "ابن حجر" حمله کنید و آن ها را "غالی" بدانید؟

روایت به وضوح تصریح به ولایت تکوینی اهل بیت و تصرف در عالم مادی توسط آن حضرات دارد و این همان قول شخص عمر بن خطاب است.

ابومهدی علیرضا القزوینی

(استفاده از مطالب این یادداشت،بدون ذکر نام نویسنده بلامانع است.)

 

0
ديدگاه