in the name of god

دسته بندی ها

تبلیغات و حمایت ها

0

0

77

۰۶ مهر ۱۳۹۶

آیا ابوبکر شاگرد ممتاز مکتب پیامبر صلی الله علیه و آله بود؟؟؟ سهم ذوی القربی

خلفای اهل سنت

تولید شده در سایت ندای شیعه

آیا ابوبکر شاگرد ممتاز مکتب پیامبر بود؟؟؟ قسمت دوم

#‏ذي_القربي‬ بعضیا ادعا میکنند ‫#‏ابوبکر‬ فرد با تقوایی بوده و جا پای جای پیامبر میگذاشته و خلاصه برای سنت پیامبر کمترین ارزشی قائل بوده ولی این توهمی بیش نیست میتونید متن رو بخونید و مخالفت واضح فعل ابوبکر رو با پیامبر ببینید:

نکته اول اینه که پیامبر سهم ذوی القربی را بین ایشان تقسیم میکردند در این روایت این مسئله واضح اومده:

4824- أخبرنا أبو يعلى قال حدثنا أبو خيثمة قال حدثنا عثمان بن عمر قال حدثنا يونس بن يزيد عن الزهري عن يزيد بن هرمز أن نجدة الحروري خرج في فتنة ابن الزبير أرسل إلى ابن عباس يسأله عن سهم ذوي القربى لمن هو فقال هو لأقرباء رسول الله صلى الله عليه وسلم قسمه رسول الله صلى الله عليه وسلم لهم وقد كان عمر عرض علينا منه عرضا رأيناه دون حقنا فرددنا عليه وأبينا أن نقبله فكان عرض عليهم أن يعين ناكحهم وأن يقضي عن غارمهم وأن يعطي فقيرهم وأبى أن يزيدهم على ذلك

صحيح ابن حبان ج 11 ص 155

دوستان این جواب ابن عباس به نامه یکی هست که درباره مسائلی از سنت پیامبر پرسیده این عباس در قسمتی که درباره ذوی القربی هست میگه: يسأله عن سهم ذوي القربى لمن هو فقال هو لأقرباء رسول الله صلى الله عليه وسلم قسمه رسول الله صلى الله عليه وسلم لهم از ابن عباس درباره سهم ذوی القربی پرسیده که مال چه کسی هست ابن عباس گفت این قربا این نزدیکان پیامبر هست پیامبر برای آنها تقسیم میکرد


یعنی سنت پیامبر اینه که سهم ذوی القربی تقسیم بشه بین ایشان که میدانیم منظور حضرت زهرا هم هست

 

حالا بریم ببینیم روش شاگرد ممتاز! مکتب پیامبر که به زور ودعوا خلیفه شد (طبق روایت صحیح مسلم) چگونه هست؟؟؟؟ 
روایت رو دقت کنید⏬
1812 حدثنا إسحاق بن إبراهيم أخبرنا وَهْبُ بن جَرِيرِ بن حَازِمٍ حدثني أبي قال سمعت قَيْسًا يحدث عن يَزِيدَ بن هُرْمُزَ ح وحدثني محمد بن حَاتِمٍ واللفظ له قال حدثنا بَهْزٌ حدثنا جَرِيرُ بن حَازِمٍ حدثني قَيْسُ بن سَعْدٍ عن يَزِيدَ بن هُرْمُزَ قال كَتَبَ نَجْدَةُ بن عَامِرٍ إلى بن عَبَّاسٍ قال فَشَهِدْتُ بن عَبَّاسٍ حين قَرَأَ كِتَابَهُ وَحِينَ كَتَبَ جَوَابَهُ وقال بن عَبَّاسٍ والله لَوْلَا أَنْ أَرُدَّهُ عن نَتْنٍ يَقَعُ فيه ما كَتَبْتُ إليه ولا نُعْمَةَ عَيْنٍ قال فَكَتَبَ إليه إِنَّكَ سَأَلْتَ عن سَهْمِ ذِي الْقُرْبَى الذي ذَكَرَ الله من هُمْ وَإِنَّا كنا نَرَى أَنَّ قَرَابَةَ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم هُمْ نَحْنُ فَأَبَى ذلك عَلَيْنَا قَوْمُنَا وَسَأَلْتَ عن الْيَتِيمِ مَتَى يَنْقَضِي يُتْمُهُ وَإِنَّهُ إذا بَلَغَ النِّكَاحَ وَأُونِسَ منه رُشْدٌ وَدُفِعَ إليه مَالُهُ فَقَدْ انْقَضَى يُتْمُهُ وَسَأَلْتَ هل كان رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقْتُلُ من صِبْيَانِ الْمُشْرِكِينَ أَحَدًا فإن رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم لم يَكُنْ يَقْتُلُ منهم أَحَدًا وَأَنْتَ فلا تَقْتُلْ منهم أَحَدًا إلا أَنْ تَكُونَ تَعْلَمُ منهم ما عَلِمَ الْخَضِرُ من الْغُلَامِ حين قَتَلَهُ وَسَأَلْتَ عن الْمَرْأَةِ وَالْعَبْدِ هل كان لَهُمَا سَهْمٌ مَعْلُومٌ إذا حَضَرُوا الْبَأْسَ فَإِنَّهُمْ لم يَكُنْ لهم سَهْمٌ مَعْلُومٌ إلا أَنْ يُحْذَيَا من غَنَائِمِ الْقَوْمِ
صحيح مسلم ج 3 ص 1446
این هم مثل همون روایت قبل هست ولی با یه عبارت جالب در صحیح مسلم إِنَّكَ سَأَلْتَ عن سَهْمِ ذِي الْقُرْبَى الذي ذَكَرَ الله من هُمْ وَإِنَّا كنا نَرَى أَنَّ قَرَابَةَ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم هُمْ نَحْنُ فَأَبَى ذلك عَلَيْنَا قَوْمُنَا از سهم ذوی القربی سوال کردی کسی (کسانی) که خدا آنها را یاد کرده و قطعا ما میدانیم (نظرمون اینه) که کسانی که نزدیک به پیامبر بودن ما هستیم که دریغ کرده اند بر ما قوم ما
یعنی روش شاگر برتر مکتبخونه پیامبر دقیقا مخالف رفتار پیامبر عمل کرده

اگر فکر میکنید عمل خلاف پیامبر انجام دادن موجب رضایت پیامبر و خداست من دیگه ادامه نمیدم و تسلیم هستم چون مسلمان نیستید
ولی اگر فکر میکنید عمل خلاف پیامبر انجام دادن کاری هست که موجب نارضایتی خدا و پیامبر میشه بهتره امروز فک کنید و به آخرت تون فکر کنید... 
عقلان را اشاراتی.... 
‫#‏مقدادایرانی‬

0
ديدگاه